سرپرست اداره کل امور بانوان خوزستان عنوان کرد:
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: امنیت روحی و روانی باید در استادیوم ها برای حضور زنان فراهم شود تا بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند و با توجه به شرایط کنونی امکان حضور زنان در ورزشگاه ها در حال حاضر فراهم نیست.
کد خبر: ۶۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 08 August 2018

فرانک موسوی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند در بسیاری از تصمیم گیری ها اثرگذاری بسیار مثبتی داشته باشند، اظهار کرد: خبرنگاران باید بر محور حق و حق طلبی تاکید کنند و به این مساله توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم حق مردم را به آنها بدهیم.

وی با بیان اینکه کار در حوزه بانوان و خانواده کاری دشوار و پیچیده است، افزود: در این زمینه از اصحاب رسانه انتظار داریم تا همه فعالیت های انجام گرفته در حوزه بانوان در استان را رصد و در جامعه منکعس کنند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: اولویت های کاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان متناسب با سیاست ها و اولویت هایی است که در این زمینه در کشور در نظر گرفته می شود. همچنین در این راستا یک سری از اولویت ها نیز متناسب با شرایط و اولویت های استان تعیین می شود.

اداره کل امور بانوان، جایگاه اجرایی ندارد

موسوی با بیان اینکه جایگاه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان به هیچ وجه جایگاه اجرایی نیست، تصریح کرد: جایگاه ما به عنوان یک جایگاه نظارتی و یک ارگان هماهنگ کننده میان دستگاه ها است. در این زمینه برای مثال وقتی صحبت از اشتغال زنان می شود، به معنی آن نیست که ما متولی اشتغال زنان هستیم.

وی گفت: اداره کل امور بانوان، هماهنگی های لازم را با بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی استان برای مطالبه گری حقوق زنان انجام می دهد. در این زمینه هر جا که مشاهده شود کوتاهی در حق بانوان خوزستان انجام گرفته است، در آن زمینه اقدام می کنیم.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: کار در حوزه زنان و خانواده بسیار گسترده و پیچیده است و در این زمینه نیاز به کمک و همیاری بسیاری از بخش های استان خوزستان از جمله اصحاب رسانه وجود دارد. دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و ... هرکدام باید در جایگاه خود به حوزه زنان کمک و با این حوزه همکاری و همیاری لازم را داشته باشند تا بتوان در این حوزه اقدامات لازم را انجام داد.

موسوی با اشاره به عقب ماندگی هایی که در حوزه زنان در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: با توجه به این حجم از عقب ماندگی در بخش های مختلف امور زنان، هرچه در این حوزه کار کنیم باز هم کم است و در این بخش باید اقدامات فراوانی انجام بگیرد.

مطالبه انتصاب بانوان در 30 درصد از مناصب مدیریتی

وی با بیان اینکه مطالبه گر انتصاب زنان در 30 درصد از مناصب مدیریتی استان خوزستان هستیم، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه مصوب شده است که 30 درصد سمت های مدیریتی در رده کلان ملی و منطقه باید در اختیار زنان قرار بگیرد. ما انتظار داریم تا این مطالبه بحق زنان در خوزستان رقم بخورد و شاهد فعالیت آنان در منصب های مدیریتی استان باشیم.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: خوشبختانه انتصاباتی که در حال حاضر در استان خوزستان در حال انجام است، نشان از رشد و توجه به این مساله دارد. این اتفاق به صورت تدریجی در حال انجام است اما به هر شکل خوب است که شاهد این اتفاق در استان خوزستان هستیم.

موسوی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از مناصب مدیریتی خوزستان در اختیار زنان قرار بگیرد، افزود: این مساله در همه دستگاه های خوزستان در حال رصد شدن است و شاهد آن هستیم که دستگاه ها نیز به این مساله توجه کرده اند و به تدریج شاهد اجرایی شدن این برنامه هستیم.

باید مانع ورود زنان متکدی خارجی به داخل کشور شد

وی بیان کرد: شهرداری اهواز در جلسه شورای اجتماعی خوزستان گزارشی مبنی بر جمع آوری متکدیان خیابانی ارائه کرد که بخشی از این متکدیان زنان بودند. این متکدیان روزانه از سطح شهرها جمع آوری و در اردوگاه ها متناسب با شرایط غربال می شوند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: بخشی از این متکدیان زن که از سوی شهرداری جمع آوری و به کمپ ها منتقل می شوند، اتباع ایرانی نیستند. این افراد پس از مراقبت و آزمایش های مختلف به کشورشان تحویل داده می شوند اما در بسیاری از موارد شاهد بازگشت مجدد این افراد به داخل کشور هستیم.

موسوی با بیان اینکه باید مانع ورود مجدد اتباع متکدی به کشور شد، گفت: در حال حاضر سه کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز تی سی برای زنان در خوزستان وجود دارد. در مرکز تی سی، در ابعاد مختلف روحی، روانی و روان شناختی روی زنان کار می شود تا بتوانند وابستگی خود را به طور قطعی از مواد مخدر قطع کنند.

وی با بیان اینکه "خانه امن بانوان" به زودی در خوزستان افتتاح می شود، گفت: این مرکز به زودی در استان خوزستان افتتاح می شود و افراد با حکم قضایی در این مکان اسکان پیدا خواهند کرد.

امکان حضور زنان در استادیوم در شرایط کنونی وجود ندارد

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به بحث ورود زنان به ورزشگاه ها عنوان کرد: دولت در سیاست کلان در حال پیگیری مساله ورود زنان به ورزشگاه ها است اما در این زمینه باید شرایط و زیرساخت ها برای حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم شود.

موسوی ادامه داد: امنیت روحی و روانی باید در استادیوم ها برای حضور زنان فراهم شود تا بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند و با توجه به شرایط کنونی امکان حضور زنان در ورزشگاه ها در حال حاضر فراهم نیست. حضور زنان به عنوان یک مطالبه پیگیری می شود و در این زمینه باید الزامات اولیه حضور آنها فراهم شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار