استاندار خوزستان
اگر رسانه ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند ، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع به مسائل پرسشگری را ترویج نمایند ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می شود و نظارت عمومی تقویت می شود.
کد خبر: ۶۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 08 August 2018

 

رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند

استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گیت بوستان اهواز با تقدیر از خبرنگاران اظهار داشت: اگر رسانه ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند ، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع به مسائل پرسشگری را ترویج نمایند ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می شود و نظارت عمومی تقویت می شود.

به گزارش"تابناک" وی فقدان رسانه های نقاد و حرفه ای را به ضرر گفتمان سازنده در جامعه دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید همواره در استان خوزستان از حضور، نقدها و راهکارهای خبرنگاران و اهالی رسانه در فضای عمومی جامعه استقبال می کند و انتقادات و دیدگاههای خبرنگاران را با جان و دل پذیراست و بر دستان شما خبرنگاران با افتخار بوسه می زند.

وی گفت: تقویت اخلاق مداری و طرح صادقانه دغدغه ها، نگرانی ها و خواسته ها و پیگیری مجدانه مطالبات مردم گامی در جهت اعتماد سازی به رسانه ها است.

شریعتی بیان کرد: دستیابی به پیشرفت ،سربلندی و بهروزی کشور ، صیانت از منافع ملی و مصالح مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی جز با حقیقت طلبی، صداقت، امانت داری و تلاش دلسوزانه و جهادگونه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: هفدهم مردادماه، یادآور رشادت آفرینی های کسانی است که منافع مردم را به منافع شخصی و گروهی ترجیح داده اند. همان هایی که با نثار جان به عظمت این حرفه ارزشی صدچندان بخشیده و به قداست قلم تا به پایان وفادار ماندند.

استاندار ادامه داد: بدون تردید رسیدن به توسعه متوازن و پایدار و استحکام بنیان های فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز که به دهکده جهانی مشهور شده است تنها در سایه حضور وجدان های بیدار و آگاه و هم افزایی همه اقشار جامعه دست یافتنی است.

وی بیان کرد: در این میان خبرنگاران در جهان پیچیده امروز عنصر آگاهی بخشی و رکن رکین پیشرفت و توسعه پایدار کشور هستند و رسانه ها تریبون افکار و گفتمان مردم و ناظر بر اجرای امور در جامعه هستند و به واسطه جایگاهی که در بطن جامعه دارند همواره مورد اعتماد افکار عمومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید از نقد رسانه ها استقبال کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند و عدم نظارت و حضور رسانه ها ، بی تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخدادهای جامعه سبب شکل گیری باندهای سهم خواه و شکل گیری فساد می شود و این به ضرر همه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته شکایت از خبرنگاران استان به میزان زیادی کاهش یافته است.

محمد جوروند افزود: در صدد تشکیل هیات منصفه مطبوعات هستیم تا دیگر خبرنگاران شهرستانی به دادگستری مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین شورای حل اختلاف رسانه ها به منظور رسیدگی بهتر به شکایات خبرنگاران و جلوگیری از رفتن آنها به دادگاه به زودی تشکیل می شود.

در پایان این آیین از فراخوان جشنواره مطبوعات استان که در آذر ماه برگزار می شود، رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار