سرپرست نیروگاه رامین اهواز:
سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه رامین ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه برق در کشور و خوزستان به ویژه در صنعت، نیاز است تا واحدهای هفت و هشت این نیروگاه که در سال 91 کلنگ زنی شد، با سرعت بیشتری احداث شوند.
کد خبر: ۶۴۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 09 August 2018

ناصر محمدی در نشست خبری با خبرنگاران، در سالن اجتماعات نیروگاه رامین افزود: بار اصلی شبکه برق خوزستان بر عهده نیروگاه های حرارتی است که برای بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خانگی تولید می شود بنابراین این نیروگاه ها هیچ وقت ازمدار خارج نمی شوند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به تاثیر افزایش دما و خشکسالی بر تولید نیروگاه رامین بیان کرد: این مساله باعث کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در خوزستان و کشور و افزایش چند برابری و پایدار برق این نیروگاه شد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه شرکت های داخلی سالانه 2 تا 6 هزار قطعه این نیروگاه را تولید می کنند، گفت: بسیاری از عملیات نیروگاه را که سال های گذشته کارشناسان خارجی انجام می دادند، امروز توسط کارشناسان داخلی و بومی صورت می گیرد.

وی افزود: بیش از 30 شرکت داخلی با تجربه و دانش بنیان شناسایی شده و در زمینه ساخت قطعاتی که امکان ساخت آنها در نیروگاه نیست، با این مجموعه همکاری دارند.

محمدی درخصوص لزوم بهینه سازی و نوسازی تجهیزات نیروگاه رامین توضیح داد: با توجه به سیستم کارکردی این نیروگاه و عمر و کارکرد طولانی آنها، نیاز است تا بعضی بخش ها نوسازی و بهینه سازی شوند.

وی افزود: وزارت نیرو در این راستا گام های خوبی برداشته اما باید تامین اعتبار صورت بگیرد تا با نوسازی و بهینه سازی تجهیزات بتوانیم به تولید پایدار برسیم.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه رامین ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه برق در کشور و خوزستان به ویژه در صنعت، نیاز است تا واحدهای هفت و هشت این نیروگاه که در سال 91 کلنگ زنی شد، با سرعت بیشتری احداث شوند.

وی در خصوص پساب های خروجی نیروگاه رامین نیز گفت: این نیروگاه تعامل خوبی با محیط زیست دارد و در تمام موارد از جمله پساب ها، آلودگی روغن و هوا، مسایل زیست محیطی را به صورت استاندارد رعایت می کند.

وی افزود: دستگاه آن لاین سنجش آلودگی این نیروگاه هر 10 پارامتر مهم محیط زیست را با دقت ثبت کرده و ماموران محیط زیست نیز ماهیانه از این سایت دیدن، و میزان آلودگی و پساب را بررسی می کنند.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز یادآور شد: هر نیروگاه می تواند به ضرورت از سه نوع سوخت هسته ای(گاز)، مازوت(نفت) و گازوییل استفاده کند و این نیروگاه نیز در هر سه نوع سوخت الزامات زیست محیطی را محور کار خود قرار داده است.

نیروگاه حرارتی رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و ظرفیت اسمی یک هزار و 850 مگاوات برق، یکی از بزرگترین نیروگاه های حرارتی کشور است.

نخستین واحد نیروگاه رامین در سال 1358 و آخرین واحد آن (واحد ششم) در سال 1375 به بهره برداری رسید. از آغاز فصل گرما تاکنون همه 6 واحد نیروگاه رامین اهواز در مدار بوده و بدون کمترین مشکلی به تولید برق ادامه داده اند.

نیروگاه رامین اهواز حدود 40 درصد از برق مورد نیاز خوزستان را شامل برق مورد نیاز بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی در این استان تامین می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار