مدير توليد شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب از نوسازی يك دستگاه توربين گازی در تلمبه خانه نفت صادراتی اهواز خبر داد و گفت: در نتيجه این کار ظرفيت پمپاژ نفت اين واحد 750 هزار بشكه در روز افزايش يافت.
کد خبر: ۶۴۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 10 August 2018

سعيد كوتی اظهار کرد: اين توربين كه به دليل آسيب های شدید و اشكال فنی سالهای متمادی از مدار عمليات خارج بود با تلاش شبانه روزی و همت كاركنان مديريت های مهندسی و ساختمان، تعميرات تجهيزات و ماشين آلات فرآيندی، توليد، شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، آغاجاری و ساير ادارات نوسازی شد و هم اكنون در حال كار است.

وي افزود: اين توربين از نوع سولزر است و بازسازی و نوسازی كامل آن در مناطق نفتخيز جنوب و به دست توانمند متخصصان داخلی صورت گرفت كه اين كار دستاوردهای با ارزشی به همراه داشته است.

كوتي، افزايش ظرفيت پمپاژ و ضريب اطمينان صادرات نفت، افزايش مانور عملياتی و امكان ترخيص و تعمير توربين های موجود، صرفه جويی ارزی، صرفه جويی در مصرف برق و دستيابی به دانش فنی بازسازی و نوسازی توربين های سولزر را از دستاوردهای اين اقدام ارزشمند برشمرد.

وي ادامه داد: در جريان عمليات بازسازی اين توربين همه مراحل انجام کار و دانش فنی ثبت و ضبط شد و این تجربه موفق برای تعمير توربین های مشابه بسيار مؤثر خواهد بود.

كوتي با اشاره به اين كه تلمبه خانه اهواز نقش مهمی در تحقق برنامه صادرات نفت خام و توليد ساير شركت ها دارد عنوان كرد: توربين نوسازی شده هم اكنون به عنوان توربین قابل اطمینان در تلمبه خانه صادراتی نفت اهواز در حال پمپاژ نفت است و تلمبه های برقی بخصوص در پيك مصرف برق از مدار خارج می شود.

مدير توليد شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب از مزايای قابل توجه راه اندازی اين توربين را صرفه جويی در مصرف برق عنوان كرد و گفت: با راه اندازی اين توربين، تلمبه های برقی تلمبه خانه اهواز به دليل عدم نياز از مدار خارج و در مصرف روزانه 8 مگاوات برق صرفه جويی شد.

وي تصريح كرد: با توجه به وضعيت استان خوزستان به دليل دمای بالا و افزايش مصرف برق، به گونه ای برنامه ريزی شد تا اين توربين در تابستان امسال راه اندازی شود؛ به همين منظور كار نوسازی و تعمير توربين با توجه به شرايط سخت آب و هوايی هيچگاه تعطيل نشد و اين اقدام باعث صرفه جویی روزانه 8 مگاوات در برق مصرفی شد.

کوتی خاطرنشان کرد: در تمام مراحل نوسازی و راه اندازی اين توربين، ايمنی كاركنان، ايمنی تأسيسات و حفظ محيط زيست در اولويت قرار داشت و خوشبختانه همه مراحل کار بدون خطا و حادثه ای به سرانجام رسيد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار