نماینده مردم خرمشهر:
عبداله سامری با اشاره به تلف شدن آبزیان در خرمشهر ناشی از شوری آب کارون افزود: اتفاقی که برای مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان افتاد به دلیل اجرای طرح های آب بر همچون انحراف آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی و مناطق کویری و راه اندازی طرح های هفت گانه نیشکر در خوزستان است.
کد خبر: ۶۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 10 August 2018

عبداله سامری روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به تلف شدن آبزیان در خرمشهر ناشی از شوری آب کارون افزود: اتفاقی که برای مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان افتاد به دلیل اجرای طرح های آب بر همچون انحراف آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی و مناطق کویری و راه اندازی طرح های هفت گانه نیشکر در خوزستان است.

به گزارش"تابناک" وی اجرای این طرح ها را ظالمانه و خصمانه خواند و گفت: اجرای طرح های هفتگانه نیشکر ظلمی در حق خوزستان بود و به طور قطع تصمیم گیران در آن دوره تفکری کارشناسی شده نداشته اند چرا که با وجود امکان واردات شکر با قیمت بسیار پایین تر، لزومی به کشت نیشکر که تبعات زیست محیطی و مصرف بسیار آب را در پی دارد، وجود نداشت.

سامری در ادامه به مشکلات شوری آب روستاهای خرمشهر اشاره کرد و بیان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای حفارشرقی باید تا 27 مرداد جاری به بهره برداری برسد و تقویت فشار آب نیز تا سه شنبه هفته آینده به مدار متصل خواهد شد.

وی گفت:هم اکنون برخی طرح ها همچون پروژه های آب و فاضلاب کوی فیصلی و طویجات و جاده ساحلی خرمشهر با اوراق مشارکت انجام می شود که به دلیل مدت زمان طولانی وصول آنها شاهد کند یا متوقف شدن آنها از سوی پیمانکار هستیم که در نشست اخیر با رییس سازمان برنامه وبودجه مقرر شد سررسید این اوراق کاهش یابد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای خرمشهر در سال 94 ردیف ملی اعتبارعمرانی به مبلغ 500 میلیارد ریال از سوی دولت تصویب شد که در سال 94 و 95 این مبلغ پرداخت نشد و در سال 96 تنها 250 میلیارد ریال آن ابلاغ شد و فقط 25 درصد از این مبلغ ، معادل 60 میلیارد ریال تخصیص یافت که مقرر شد با اختصاص 10 درصد اوراق مشارکت به خرمشهر، این مبلغ به 160 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی در ادامه به توقف طرح برداشتن خاکریزهای شلمچه به سمت اروند رود که فرصتی برای رونق گردشگری است اشاره کرد و گفت: این طرح با دستور دبیر شورای عالی امنیت ملی، پس از توقف کوتاه از سر گرفته شده بود که اکنون متوقف شده، و پیگیر آغاز دوباره پروژه هستیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی به دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند نیز پرداخت و آن را مشکلی بدون راه حل دانست و توضیح داد: با توجه به اینکه بخشی از محدوده خدماتی شهرستان های خرمشهر و آبادان در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند است و برخی ادارات در حال فعالیت در دو حوزه هستند، به اعتقاد من راهکاری برای حذف دوگانگی مدیریت وجود ندارد چرا که برای خدمات دهی به این مناطق باید سازوکار جدید اتخاذ شود.

وی گفت: مدیران گذشته به اسم مناطق همجوار در حق شهرستان های آبادان و خرمشهر ظلم کردند و با توجه به اینکه حدود مشخصی برای بحث مناطق همجوار تعیین نشده، از این قابلیت همجوار برای خدمات دهی به دیگر مناطق روستایی به جز خرمشهر و آبادان استفاده شد.

سامری در این نشست با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز با تاکید بر اینکه گروه اقتصادی رییس جمهوری باید تغییر کند بیان کرد: در شرایط کنونی باید اوضاع مملکت اصلاح و اشتباهات به دولت گوشزد شود و اکنون زمان مناسبی برای اصلاح امور کشور است.

وی تشکیل شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دولت به عنوان یک اقدام نافرجام دولت برای کنترل اقتصاد بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار