رییس حوزه هنری و سرپرست اداره کل امور زندان‌های خوزستان در بازدید از زندان سپیدار اهواز از آمادگی خود برای برگزاری فعالیت‌های هنری در زندان‌ها و کشف استعدادها در میان زندانیان و پرورش آنها خبر دادند.
کد خبر: ۶۴۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 12 August 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در این باره گفت: دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان باید تغییر کند و بدانیم همه زندانیان یکسان نیستند و اولین و مهمترین وظیفه ما این است که مجرم‌سازی نکنیم.

رییس حوزه هنری خوزستان با تقدیر از اداره کل زندان‌های خوزستان در جهت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زندان‌ها، تصریح کرد: حوزه هنر حوزه شیرین و دلخواه مردم است و حوزه هنری خوزستان این آمادگی را دارد که نسبت به آموزش زندانیان در عرصه‌های مختلف هنری اقدام کند.

وی با بیان این که هدف ما از این کار اعتقادی و انقلابی این است که باری را از روی دوش مجموعه اداره کل زندان‌های استان برداریم اظهار کرد: در تلاشیم سهم موثری را در اصلاح و تربیت زندانیان داشته باشیم و برای این منظور پایگاه هنری را به منظور پرورش استعدادهای هنری زندانیان دایر خواهیم کرد.

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که تلاش اداره کل زندان‌های استان در بهبود نگاه اجتماعی به زندان و جامعه‌پذیر شدن آنان بسیار حایز اهمیت است اضافه کرد: با استعدادیابی زندانیان در حوزه هنر ابزار تربیتی هنر در زندان‌ها تقویت شده و تسری خواهد یافت.

او با بیان این که ما می‌توانیم در میان زندانیان به ویژه قشر نوجوان نسبت به کشف استعدادها و پرورش آنها اقدام کنیم افزود: برای این منظور نیاز است در قالب تفاهم‌نامه با اداره کل زندان‌های استان جشنواره‌ای در حوزه‌های مختلف هنری همچون شعر، تئاتر، موسیقی و... تعریف و سپس بر اساس ظرفیت‌ها و سلیقه مخاطب، اولویت‌سنجی کنیم و برنامه‌هایی متناسب با نیاز آنها داشته باشیم.

طباطبایی با اشاره به این که ما این آمادگی را داریم که در برگزاری جشن‌ها برنامه‌هایی را در قالب دعوت از شاعران آیینی، استندآپ کمدی، مجری و... داشته باشیم ادامه داد: می‌توانیم زندان‌های شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول و شوشتر را پوشش دهیم.

سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان نیز با بیان این که هنر را ابزار تربیت و بهنجارسازی زندانیان می‌دانیم عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ برنامه تامینی و تربیتی برای نگهداری و اصلاح تربیت زندانیان اجرا می‌شود.

حمزه بروجنی با اشاره به این که برای کشف و پرورش استعدادهای هنری و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان انجمن‌های هنری مددجویان راه‌اندازی شده تاکید کرد: در زندان هنرهای دیداری و شنیداری از ابزار مهم تربیتی و آرامش‌افزایی فضای روانی زندانیان است.

وی با بیان این که فعالیت انجمن‌های هنری زندانیان گروه‌های تئاتر و سرود و دایر کردن محافل ادبی و شعر ره‌آوردی است که می‌طلبد در فصل جدید تعاملات دو دستگاه فعال شود ابراز کرد: زندان نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داراد و ضروری است همه دستگاه‌ها به سهم خود ما را در تحقق این هدف مهم یاری کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار