معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان:
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در تابستان‌ها که حجم آب رهاسازی شده از سد گتوند کم است، به هیچ عنوان رهاسازی نمک انجام نمی‌شود، گفت: در حال حاضر مخزن سد گتوند به صورت مدیریتی در حال کنترل است و قرار نیست کار سازه‌ای خاصی برای حل مشکل سد گتوند انجام شود.
کد خبر: ۶۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 12 August 2018

هوشنگ حسونی زاده با اشاره به آخرین وضعیت سد گتوند در استان عنوان کرد: مسوولیت کار در سد گتوند به عهده شرکت آب نیرو است و در این زمینه کار به عهده سازمان آب و برق خوزستان نیست.

وی افزود: در حال حاضر مخزن سد گتوند به صورت مدیریتی در حال کنترل است و قرار نیست کار سازه‌ای خاصی برای حل مشکل سد گتوند انجام شود.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: کار مدیریتی در مخزن برای حل مشکل شوری آب سد گتوند به معنای آن است که با توجه به عدد سطح آب در مخزن، میزان رهاسازی مشخص و آب مورد نظر از سد گتوند رهاسازی می‌شود.

حسونی زاده عنوان کرد: برای مثال در زمان سیلاب که حجم آب زیادی در پشت سد وجود دارد، می‌توانیم مقداری از نمک موجود در پشت سد را همراه با سیلاب رهاسازی کنیم اما در تابستان‌ها که حجم آب رهاسازی کم است، به هیچ عنوان رهاسازی نمک انجام نمی‌شود.

وی افزود: ما معتقد هستیم راه حلی که از سوی دانشگاه تهران برای حل مشکل سد گتوند ارائه شده است، به صورت کامل اجرایی شود تا شاهد حل مشکل سد گتوند باشیم.

 

منبع: ایسننا

برچسب ها: سد گتوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار