مدیر انجمن مردم نهاد محیط زیست شهرستان گتوند گفت:400 شهروند گتوندی با مشارکت در برنامه های گروهی به صورت داوطلبانه در حفظ محیط زیست و جلوگیری از اقدامات مخرب زیست محیطی مشارکت دارند.
کد خبر: ۶۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 12 August 2018

قاسم سلیمی افزود:بیش از 400 نفر در انجمن مردم نهاد محیط زیست شهرستان گتوند عضو هستند، که تعداد افراد فعال این انجمن بیش از 150 نفر بوده که به صورت مستمر در سطح شهرستان فعالیت می کنند و هرگونه آتش زدن مزارع،تخریب محیط زیست و صیادی غیر مجاز را گزارش می دهند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه پاکسازی و جمع آوری زباله ها از سطح بوستان ها و مناطقی گردشگری گتوند به صورت هفتگی گفت:جمع آوری زباله بعد از برگزاری برنامه های مذهبی،برگزاری کارگاه ترویج نهال در منازل،ترویج کاشت نهال در پیاده روهای سطح شهر به ویژه درختان بومی منطقه،آبرسانی به درختان حاشیه شهر وترویج فرهنگ تفکیک زباله، توزیع کیسه پارچه ای بین واحدهای پخت نان،ترویج فرهنگ روز های سه شنبه بدون خودرو و برپایی کارگاه های تفکیک زباله در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی از مهمترین اقدامات این انجمن می باشد.

 به همت انجمن های مردم نهاد محیط زیست محوطه باستانی تپه 3400 ساله چغا و پارک ساحلی در گتوند از زباله پاکسازی شد.

جمعی از فعالان محیط زیست عصر جمعه زیر نظر انجمن های مردم نهاد محیط زیست و انجمن کارون خروش گتوند با حضور در پارک ساحلی کارون رودخانه کارون در گتوند اقدام به جمع آوری زباله از محوطه پارک ساحلی و تپه باستانی چغا کردند.

این اقدام با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ، شهرداری و شورای اسلامی شهر گتوند انجام شد.

فعالیت سازمان ها و انجمن های مردم نهاد محیط زیست در سال های اخیر، پاکسازی و جلوگیری از تخریب محیط زیست را به یکی از دغدغه های مردم تبدیل کرده است و روزانه به تعداد اعضای این انجمن ها افزوده می شود.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند،ترکالکی،جنت مکان، صالح شهر ، سماله و نیز 45 روستا می باشد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار