نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: شرکت نیشکر دهخدا هنوز سد ایجاد شده در رودخانه دز برای برداشت آب را جمع آوری نکرده است.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 14 August 2018

سید فاضل شرفی با اشاره به اقدام چند روز پیش شرکت نیشکر دهخدا در بستن آب به روی کشاورزان اظهار کرد: شرکت نیشکر دهخدا هنوز سد ایجاد شده در رودخانه دز را جمع آوری نکرده است این در حالی است که شرکت نیشکر میرز اکوچک خان که اقدام مشابه شرکت دهخدا را انجام داده بود بلافاصله پس از پیگیری های انجام شده و تذکر مسئولان اقدام به جمع آوری لوله ها و مستحدثات درون رودخانه کرد؛ انتظار داریم شرکت نیشکر دهخدا به تخلفات خود پایان دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد هر گونه مستحدثات در بستر رودخانه بدون مجوز وزارت نیرو امری خلاف قانون است ضمن اینکه که اگر این اقدام در بین صاحبان ایستگاه پمپاژ رسم شود خطرناک بوده و تبعات خوبی در پی نخواهد داشت و تامین آب شرب مردم اهواز و پایین دست رودخانه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

شرفی گفت: متاسفانه در این موضوع شاهد همراهی برخی مسئولان شهرستانی و استانی با شرکت توسعه نیشکر بودیم در حالی که اگر هر نهاد یا کشاورز دیگری این اقدام را انجام می داد با سخت ترین برخوردها مواجه می شد.

وی اظهار کرد: هجمه رسانه ای سنگین شرکت توسعه نیشکر و بزرگنمایی چند صد برابری خسارات وارده، در واقع زمینه سازی روانی برای انجام چنین اقداماتی بوده است.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: در کشور، قانون حاکم است و اگر قانون برای همه یکسان نباشد ابهت و ارزش خود را از دست خواهد داد.

شرفی اظهار کرد: جای تعجب است که یک مسئول چگونه به خود اجازه می دهد به بهانه حمایت از تولید و اشتغال از بروز یک تخلف آشکار حمایت کند. امور آب مرکز نیز در این مورد مسامحه آشکار کرده است.

شرفی گفت: در مورد ادعاهای شرکت های نیشکری مبنی بر خسارت آن چنانی در حال تهیه گزارش مستندی برای مسئولان کشوری هستیم که تفاوت گفته ها و مصاحبه های مسئولان نیشکر و واقعیت را آشکار خواهد کرد.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان همه فعالان بخش کشاورزی استان را به قانونمداری، تعامل و صرفه جویی در مصرف آب برای گذر از بحران آب دعوت کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار