در سه ماهه نخست سال 97 رخ داد
از ابتدای سال 97 تا پایان خرداد امسال 32 نفر در رودخانه‌های خوزستان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۴۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 13 August 2018

از ابتدای سال 97 تا پایان خرداد امسال 32 نفر در رودخانه‌های خوزستان جان خود را از دست دادند.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی استان خوزستان آمار غرق‌شدگی در خوزستان با توجه به گرم شدن هوا بیشتر شده است چراکه در فروردین 8 نفر، در اردیبهشت 11 نفر و در خردادماه 13 نفر در آب‌های خوزستان غرق‌شده‌اند.

آمار افراد غرق‌شده در آب‌های خوزستان نشان می‌دهد که 30 نفر از آنها مرد و 2 نفر از آنها زن هستند.

رتبه نخست خوزستان در غرق شدگی

استاندار خوزستان سال گذشته در نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه با توجه به وجود آب‌های زیاد در خوزستان و هوای گرم گستردگی شنا در این استان زیاد است، گفت: بااین‌حال توجهی به ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه شنا نشده و به همین دلیل شناگران به‌صورت سنتی از رودخانه‌ها استفاده می‌کنند.

غلامرضا شریعتی می‌گوید: همین علت سبب شده که رتبه نخست تعداد متوفیان براثر غرق‌شدگی در کشور به خوزستان اختصاص یابد.

فوت 1034 نفر در آب‌های خوزستان

از سال ۸۸ تا سال 95 مجموعاً یک‌هزار و ۳۴ نفر در استان خوزستان براثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آمار مربوط به غرق شدن در رودخانه و سپس در دریاها است. به همین دلیل برای جلوگیری از حوادث احتمالی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر گارد ریل، هفت هزار کیلومتر نیوجرسی، ۷۳۹ تابلو و هفت هزار و ۷۹ متر فنس کشی با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال در نقاط حادثه‌خیز سواحل استان خوزستان احداث‌شده است.

28.5 درصد این غرق‌شده‌ها مربوط به رودخانه‌ها، ۱۹.۷ درصد در دریا، ۱۵.۲ درصد مربوط به استخرها،۹.۳ درصد مربوط به کانال‌های آبیاری، ۸.۷ درصد مربوط به دریاچه‌های مصنوعی و سدها ۳.۵ درصد مربوط به دریاچه‌های طبیعی و ۱۱.۹ درصد نیز مربوط به سایر حوادث غرق‌شدگی بوده است.

نقشه‌های جغرافیایی خوزستان نشان می‌دهد که استان خوزستان دارای پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر ساحل رودخانه اصلی، چهار هزار و ۳۵۰ هزار کیلومتر مسیل و رودخانه فرعی، ۲۰ هزار کیلومتر مسیل، هزار و ۳۷ کیلومتر طول ساحل تالاب و ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریا است.

مجموع مساحت سواحل در خوزستان 32 هزار و 328 کیلومتر است و 5 رودخانه اصلی استان از 36 شهر می‌گذرند که طول آنها 211 کیلومتر است.

نگرانیم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خرداد امسال با بیان اینکه آمار غرق‌شدگی در استان سال گذشته بسیار نگران‌کننده بود، می‌گوید: البته امسال با توجه به شروع فصل گرما و حضور خانواده‌ها و جوانان در کنار رودخانه‌ها، باید تمهیدات لازم در خصوص ایمن‌سازی این مناطق هر چه سریع‌تر توسط اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

علی‌حسین حسین‌زاده همچنین از فعال‌سازی مجدد بسیاری از استخرهای غیرفعال خوزستان خبر داد و گفت: لازم است که تربیت‌بدنی در ایام تعطیلات تابستان به‌منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با فعالیت‌های ورزشی، همکاری‌ها و مساعدت‌های بیشتری را با آموزش‌وپرورش به‌ویژه در بخش بانوان داشته باشند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: غرق شدگی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار