معاون استاندار خطاب به نفت و شهرداری:
در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص وضعیت ساخت و سازهای واقع در مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان تصمیم‌گیری شد.
کد خبر: ۶۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 13 August 2018

فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص برگزاری این جلسه اظهار کرد: پیرو درخواست شهرداری مسجدسلیمان در مورد بلاتکلیف ماندن وضعیت صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق آلوده به نفت و گاز در این شهر و وجود مشکلات عدیده بر سر راه جابه‌جایی خانوارهای این مناطق استاندار محترم در اواخر تیرماه سال جاری دستور پیگیری داده و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شرکت نفت از 5 هزار واحد مسکونی شناسایی شده در منطقه تاکنون موفق به تعیین تکلیف جابه‌جایی یک هزار واحد شده و جابه‌جایی مابقی واحدها منوط به مرتفع شدن موانع پیش رو از جمله انجام مطالعه دقیق مناطق خطر و اولویت‌بندی آن‌ها است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان با همکاری شهرداری این شهر برنامه جابه‌جایی اهالی 3 محله فوق بحرانی که شامل حدود 600 خانوار می‌شود را با قید فوریت و در اسرع وقت در دستور کار قرار دهند.

هاشمی زاده تاکید کرد: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان موظف شد جهت رهن واحدهای مسکونی با ساکنین منازل در معرض رانش زمین همکاری لازم را به عمل آورده و شرکت گاز باید پس از جابه‌جایی منازل در معرض خطر، نسبت به جمع آوری خطوط لوله گاز ترش از سطح مناطق آلوده اقدام کند.

وی ادامه داد: اولویت بندی واحدهای در معرض آلودگی و رانشی و تعیین برنامه زمان‌بندی برای جابه‌جایی این واحدها در دستور کار فرمانداری و شهرداری مسجدسلیمان قرار گرفته است.

هاشمی زاده همچنین بر لزوم انجام مطالعات مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان از سوی شرکت نفت و گاز این شهر تاکید کرد و افزود: لازم است در این امر از ظرفیت ستاد بازآفرینی شهری به بهترین وجه بهره گرفت و شهر مسجدسلیمان را به شهری ایمن و پایدار تبدیل نمود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار