معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان تشریح کرد:
معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 70 خانه بهداشت کارگری در استان خوزستان فعال هستند.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 13 August 2018

سید حمید غفار با تشریح وظایف و اقدامات معاونت رفاه اجتماعی بیان کرد: امور اجتماعی یکی از ادارات تحت مدیریت معاونت رفاه اجتماعی است که وظایف متنوعی از جمله برگزاری جشنواره‌های امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه و همچنین انتخاب و معرفی بهداشتیاران کار برتر کارگاه‌ها، کارگران و مدیران نمونه زن سرپرست خانوار استان را بر عهده دارد.

وی افزود: برخورداری کارگران استان از خدمات بیمه تکمیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی آشنایی با سهام و بورس ویژه جامعه کار و تولید، برخورداری کارگران از خدمات رفاهی شامل وام قرض الحسنه، کمک هزینه مهد کودک، وام خرید مسکن و استخر کارگری از جمله خدمات این اداره کل به قشر کارگر است.

معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 70 خانه بهداشت کارگری در استان خوزستان فعال است و به بیش از 40 هزار کارگر خدمات‌رسانی می‌کند. همچنین تعداد 20 مرکز نگهداری از کودکان کارگران مادر نیز در استان فعال است.

غفار، امور بیمه‌ای را از جمله ادارات تحت مدیریت معاونت رفاهی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد و گفت: در این اداره علاوه بر اجرای طرح کارا کارت برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندان دولت و صدور کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه های طرف قرارداد به صورت اقساطی، طرح حمایت غذایی و توزیع سبد کالا در بین خانوارهای تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی دنبال می‌شود.

وی افزود: راه اندازی سامانه رفاهی و ثبت نام اقشار آسیب پذیر در سامانه مذکور برای بهره مندی از مزایای مانند بیمه کارگران ساختمانی و ... همچنین راه اندازی بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی و فرایند رسیدگی به اعتراض های آنان از طریق سامانه مذکور و اجرای طرح بیمه سلامت برای کلیه افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای بوده اند، از دیگر وظایف اداره امور بیمه‌ای معاونت رفاه اجتماعی است.

معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای معاونت رفاه اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح شیوع شناسی اعتیاد در مراکز صنعتی، طرح پژوهشی بررسی نشانگرهای اجتماعی جامعه کار و تولید و بررسی شاخص‌های سرمایه اجتماعی نشاط سواد سلامت در زمینه اعتیاد و خشونت‌های فیزیکی و روانی کارگران و طرح غربالگری سلامت روان و بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی، سلامت اجتماعی و مشکل شغلی جامعه کار و تولید از جمله طرح‌هایی است که از سوی همکاران ما در اداره آسیب‌های اجتماعی این اداره کل به جد دنبال می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار