معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز تشریح کرد:
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به اجرای پروژه بلوار ساحلی به سمت شمال گفت: علت اصلی اینکه شهرداری پروژه بلوار ساحلی اهواز را در اولویت قرار داده این است که از شمال به جنوب شهر اهواز تنها بلوار پاسداران جهت تردد وجود دارد و عدم وجود بلوار ساحلی خطراتی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 13 August 2018

محمد صفری در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر اهواز که امروز (22 مردادماه) انجام شد، درخصوص آخرین اقدامات در قطعه دوم پروژه بلوار ساحلی اهواز به سمت شمال اظهار کرد: حدود 4 کیلومتر از بالادست پل سوم و پارک شهروند در این پروژه کار شده است و در حال حاضر لایه اول آسفالت شده است.

وی افزود: 10 کیلومتر دیگر از این پروژه شامل دو قطعه است که کار آن در دوره اخیر شروع شده و پس از حدود شش ماه 60 درصد بستر کار فراهم شده و درحدود 2.5 کیلومتر به لایه زیر اساس رسیده ایم که ظرف دو ماه آینده این مساحت را آسفالت می کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در ادامه اجرای پروژه با چهار معارض مواجه شدیم که در حال برگزاری جلسات جهت رفع معارضات هستیم. بخشی از معارضین، متصرفین محلی هستند که در انتهای مسیر به دلیل پیشرفت بیش از حد مناطق مسکونی به بافت رودخانه باید یا به سمت رودخانه پیشروی کنیم یا منازل را تخریب کنیم. تلاش ما این است که تکمیل این پروژه با حداقل تملک و تخریب منازل مردم انجام شود. در مجموع مساحت این پروژه 14 کیلومتر در بلوار ساحلی شرقی از بالادست پل سوم تا ورودی شهر اهواز است.

صفری با بیان اینکه اجرای این پروژه در کاهش وقت، مصرف سوخت و استفاده جهت پدافند غیرعامل اهمیت دارد، عنوان کرد: علت اصلی اینکه شهرداری پروژه بلوار ساحلی اهواز را در اولویت قرار داده این است که از شمال به جنوب شهر اهواز تنها بلوار پاسداران جهت تردد وجود دارد و عدم وجود بلوار ساحلی خطراتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره پروژه تکمیل رینگ ترافیکی پل پنجم تصریح کرد: این پروژه از میدان انتهای کوی رمضان آغاز می شود و ورودی اهواز به جاده ماهشهر را متصل می کند. جهت اجرای این پروژه از قدیم باید برش کوه گلف انجام می شد که از دوره قبلی تصدی آقای کتانباف در سال 90 بخشی از برش کوه گلف انجام و مجوزهای لازم برای اجرای پروژه از سپاه اخذ شد. در دوره قبلی مدیریت شهری نیز پروژه ادامه یافت و اکنون نیز مجددا در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در چند ماه گذشته لایه های زیر اساس و اساس مسیر انجام شد و بخشی از مسیر در کوی رمضان آسفالت شد و ساخت سازه پل ولایت نیز به اتمام رسیده است.

صفری گفت: همچنین نصب دیوارهای حائل، آسفالت مابقی مسیر، ایجاد روشنایی و سایر ملزومات ترافیکی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این پروژه دسترسی به کوی آل صافی را آسان تر می کند. همچنین این پروژه موجب می شود مناطق کوی رمضان، محلاتی و مناطق مجاور از بن بست خارج شوند.

صفری اجرای پروژه تکمیل رینگ ترافیکی پل پنجم را دومین عبور از کوه گلف دانست و تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه 90 درصد پیشرفت داشته و حداکثر تا دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید و به بهره برداری می رسد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار