معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی با مشارکت استان خوزستان در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 15 August 2018

مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به منظور شناسایی ظرفیت‌ها، فعالیت‌های خلاقانه و اقدامات فرهنگی استان در زمینه کتابخوانی در چند بخش اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره بیان کرد: در بخش (الف) ترویج کتابخوانی شامل فعالیت‌هایی است که به افزایش، گسترش و استمرار کتابخوانی در بین مردم می‌انجامد و در بخش (ب) شرکت کنندگان متشکل از سازمان‌های مردم نهاد، واحدهای صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی و فضاهای مجازی مروجان الکترونیکی هستند.

جمشیدی افزود: در بخش افراد معلمان، دانش‌آموزان، امامان جماعت، کتابداران، مربیان مهدکودک، هنرمندان، کتابفروشان و نویسندگان و مترجمان به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بخش بین‌الملل جشنواره را با رویکرد به گروه‌ها و افراد فارسی زبان در خارج از کشور و گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب در ایران برشمرد و ادامه داد: در این بخش نیز فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کشورهای فارسی زبان یا دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی زبان و مروجان ایرانی و غیرایرانی کتاب به زبان فارسی در داخل و خارج از کشور شرکت می‌کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: بخش نگاه ویژه مرکب از بازنشستگان، دانشجویان و کتابداران مدارس است و بخش نشان استمرار، شامل افراد یا گروه‌هایی است که در دوره‌های گذشته برگزیده شده‌اند اما نمی‌توانند در بخش‌های دیگر شرکت کنند با ارایه گزارشی از فعالیت‌های گذشته خود و طرح‌های نو در جشنواره حضور می‌یابند.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در تهران به همراه مستندات را تا ٣٠ شهریور 79 به نشانی تارنمای www.moravejan.ir بیان کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کتاب ، کتابخوانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار