معاون پارک علم و فناوری خوزستان:
معاون فناوری پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک در مجموع در سال 96، 350 هزار میلیارد دلار صادرات داشتند و با توجه به شرایط کشور در سال 97، برنامه ما تمرکز بر صادرات به کشورهایی مانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق جذب شرکت‌های فعال در این حوزه است.
کد خبر: ۶۴۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 14 August 2018

جمشید افشانی در کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان که امروز (سه‌شنبه، 23 مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خوزستان، سازمانی است که در تشکیل یک اکوسیستم بین دانشگاه و صنعت با هدف ایجاد ثروت از طریق دانش، فعالیت می‌کند.

وی افزود: تسهیلات مالی و شبکه‌های کسب و کار از جمله امکاناتی است که در اختیار شرکت‌های زیر نظر پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد. همچنین پارک‌های علم و فناوری از معافیت‌های مالی و گمرکی برخوردارند و مناطق آزاد محسوب می‌شوند. مشتریان اصلی ما شرکت‌های فناور خصوصی یا هسته‌ها و تیم‌های خصوصی یا صنایع و شرکت‌های دولتی و غیردولتی هستند.

معاون پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری برای اولین بار از سال 1930 در ایالت کالیفرنیا و در دانشگاه استنفورد آغاز شد. در حال حاضر این محل به مکانی برای حضور بزرگترین شرکت‌های دنیا مانند گوگل تبدیل شده است. در کشور ما نیز از سال 79 فعالیت پارک‌های علم و فناوری آغاز شده است.

افشانی ادامه داد: پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت خود را از سال 88 آغاز کرده است. در حال حاضر پنج مرکز رشد و چهار کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری وابسته به پارک علم و فناوری خوزستان مشغول به کار هستند و تقریبا در 70 درصد شهرستان‌های واجد شرایط دارای مرکز رشد یا کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری هستیم.

وی تصریح کرد: 171 شرکت زیر نظر پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت می‌کنند که هزار و 433 نیرو نیز در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند. 75 شرکت دانش‌بنیان در پارک فعال است و پارک علم و فناوری خوزستان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه هشت کشور را در اختیار دارد.

معاون پارک علم و فناوری خوزستان افزود: در اهواز پارک علم و فناوری خوزستان هفت ساختمان در اختیار دارد که شرکت‌های آن در این ساختمان‌ها مستقر هستند. در شهرستان‌ها نیز شش هزار و 596 مترمربع فضای فیزیکی در اختیار داریم.

افشانی خاطرنشان‌کرد: از دو سال گذشته، شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک را در شش کنسرسیوم دسته‌بندی کردیم. بزرگترین کنسرسیوم نیز کنسرسیم نفت و گاز با 50 شرکت است. این شرکت‌ها می‌توانند بازوان مشاوره‌ای مناسبی برای ما باشند. در سال 96 گردش مالی شرکت‌های وابسته به پارک علم و فناوری خوزستان 157 میلیارد تومان و میزان فروش آن‌ها 104 میلیارد تومان بود. همچنین این شرکت‌ها 350 هزار میلیارد دلار صادرات داشتند. با توجه به شرایط کشور در سال 97، برنامه ما تمرکز بر صادرات به کشورهایی مانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق جذب شرکت‌های فعال در این حوزه است.

وی تصریح کرد: زمانی که شرکت‌های وابسته به پارک قراردادی را امضا می‌کنند، ممکن است وصول مطالبات این شرکت‌ها با تاخیر انجام شود، در چنین شرایطی پارک علم و فناوری این کمبود را از طریق منابع پارک جبران می‌کند تا پروژه بتواند به کار خود ادامه دهد و تعطیل نشود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار