با حضور مردم و مسئولان:
با حضور جمعی از مسئولان و مردم کلنگ اجرای سه طرح عمرانی و خدماتی در مناطق شطیط، ذوالفقاری و الوانیه به زمین زده شد.
کد خبر: ۶۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 15 August 2018

شهردار آبادان در آئین کلنگ زنی این طرح ها گفت: این طرح ها در راستای سیاست گذاری های کلان شهری و برای رسیدن به توسعه پایدار، در قالب اجرای پروژه ها به شکل اساسی و زیر ساختی در مناطق حاشیه ای، محروم و کم برخوردار انجام می شود.

حسین حمید پور با بیان اینکه در حال حاضر چندین پروژه دیگر نیز در حال انجام و اجرا است، افزود: اجرا و اتمام این طرح ها با تامین اعتبار از محل اجرای طرح های مشارکتی با منطقه آزاد اروند و منابع دولتی طی مدت ۴ تا ۵ سال به انجام و اتمام می رسد.

وی اظهار کرد: سیاست شورا و شهرداری در انجام پروژه ها نگاه و توجه خاص به مناطق حاشیه ای و محروم و سپس هسته مرکزی شهر است که برای این منظور ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و عمران مناطق شطیط، ذوالفقاری (فاز۱) و الوانیه پیش بینی شده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: به رغم تاکید همگان بر وجود مدیریت واحد شهری اما این اتفاق در آبادان هنوز رخ نداده و لذا از دستگاههای مختلف اجرایی شهری می خواهیم تا به کمک ما بیایند و ما را در اهداف ترسیم شده در جهت عمران و توسعه شهری آبادان یاری کنند.

حمید پور گفت: طبق اعلام پیمانکار، کار بهسازی و عمران در مناطقه شطیط، ذوالفقاری و الوانیه در مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه به اتمام می رسد اما از آنجائی که طبیعت اجرای پروژه های شهری با بیرون از شهر متفاوت است و ممکن است با این مسئله که دستگاه های اجرای همچون آب، فاضلاب، گاز و غیره در آن منطقه ای که برای کار تعیین شده تاسیسات زیر زمینی شان اجرا نشده باشد، با تعویق در زمان اجرا و اتمام پروژه ها مواجه شویم.

وی افزود: از اصحاب رسانه و مجموعه مدیران شهری می خواهیم تا با یک مدیریت هماهنگ شهری در جهت انجام و اتمام پروژ ها با ما همراه و همگام باشند.

وی اظهار کرد: این نخستین باری است که پروژه های عمرانی با این مقیاس در شهر آبادان اجرا می شود، پیش تر یک روکش آسفالت انجام و کار خاتمه می یافت اما ما کارها را به طور اساسی و زیر ساختی به انجام می رسانیم و به این ترتیب اگر جایی آسفالت شد حداقل برای ۶ سال آن آسفالت دست نخورده باقی می ماند چون ابتدا دستگاههای اجرایی خطوط مربوطه شان همچون آب، برق، مخابرات، گاز و غیره را کار می کند سپس شهرداری برای اجرای مراحل نهایی پای کار می آید.

شهردار آبادان تصریح کرد: متاسفانه عدم همکاری به موقع دستگاه های اجرایی و برخی مشکلات دیگر سبب تاخیر در اجرای پروژه ها می شود اما در منطقه ذوالفقاری با افزایش تعداد اکیپ های اجرایی مان در تلاشیم تا کار ظرف مدت یک ماه و نیم به اتمام برسد تا مردم اذیت نشوند.

حمید پور یادآور شد: پروژه بهسازی و ساماندهی معابر کوی شطیط فاز ۱، با اختصاص ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در مدت ۱۲ ماه به اتمام می رسد که در این پروژه اقداماتی همچون تامین روشنایی معابر به طول هفت هزار و ۵۰۰ متر، اجرای ۸۷ هزار متر مربع آسفالت، چهار هزار و ۹۵۰ مترمربع پیاده رو سازی، ۵۰ هزار متر جدولکاری، پنج هزار متر جمع آوری آب های سطحی، چهار هزار و ۲۰۰ متر احداث جاده های اصلی و ۱۳ هزار و ۱۰۰ متر احداث جاده های فرعی به انجام می رسد.

به گفته وی در پروژه بهسازی و ساماندهی معابر کوی ذوالفقاری فاز۴، با پیش بینی ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی همچون تامین روشنایی معابر به طول دو هزار و ۵۰۰ متر، اجرای ۱۸۱ هزار مترمربع آسفالت، ۲۶ هزار مترمبع پیاده روسازی، ۲۳ هزار متر جدول کاری، ۵۰۰ متر جمع آوری آبهای سطحی، احداث پنج هزار و ۶۰۰ متر جاده های اصلی و احداث ۱۵ هزار متر جاده فرعی در مدت ۱۶ ماه انجام می شود.

حمیدپور افزود: در پروژه بهسازی و ساماندهی معابر کوی علوانیه فاز ۱، اقداماتی همچون تسطیح و خاکبرداری به وسعت ۱۱۵ هزار و ۴۹۲ مترمربع، ۱۷ هزار و ۹۴۵مترمکعب خاکریزی، سه هزار و ۸۰۱ مترمکعب تثبیت مخلوط آهک، چهار هزار و ۱۴۸ مترمکعب زیر سازی، هزار متر جدول گذاری تک، ۱۴ هزار و ۱۴۷ متر جمع آوری جوی های دوباز سطحی، ۱۵ هزار مترمربع پیاده روسازی و ۵۲۶ هزار و ۳۱۶ مترمربع آسفالت کاری با هزینه کرد ۱۲۳ میلیارد ریال در مدت زمان ۱۲ ماه به انجام و اتمام می رسد.

شهردار آبادان اظهار کرد: در زمان حاضر سه پروژه بهسازی و ساماندهی معابر در کوی امیرآباد شامل فاز ۱ و ۲، کوی ذوالفقاری فاز ۱ و ۱۱۸ هکتاری مسکن مهر آبادان با مجموع ۶۴۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در دست اجرا است که زمان اتمام آنها نیز بنا بر تعهد پیمانکار ۱۶ ماهه است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار