معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از آبی که در خوزستان تولید می شود از منابع سطحی است، تصریح کرد: استفاده از منابع سطحی آب، آثار کیفی سریعتر و بیشتری بر آبی که در شهرها توزیع می شود می گذارد و به همین دلیل در حال حاضر شاهد نوسانات کیفی آب هستیم.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 14 August 2018

مهرداد قنواتی در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان خوزستان با موضوع وضعیت آب شرب شهری، روستایی و عشایری که امروز (۲۳ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان وظیفه تامین آب ۵۶ شهر را به صورت مستقیم و بخشی از شهرهای اهواز شامل کارون، رامین و شیرین شهر را به عهده دارد و در مجموع ۹۰۰ هزار نفر را تحت پوشش داریم.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از آبی که در خوزستان تولید می شود از منابع سطحی است، تصریح کرد: استفاده از منابع سطحی آب، آثار کیفی سریعتر و بیشتری بر آبی که در شهرها توزیع می شود می گذارد و به همین دلیل در حال حاضر شاهد نوسانات کیفی آب هستیم.

قنواتی با اشاره به شهرهایی که به دلیل خشکسالی درگیر مسائل کیفی آب هستند، گفت: در حوضه رودخانه کارون، آبادان،خرمشهر و شادگان و در حوضه رودخانه کرخه، آبادان و خرمشهر درگیر مسائل کیفی آب هستند. دیگر شهرها نیز تحت تأثیرات کمی آب قرار دارند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: ۹۷ درصد شهرهای خوزستان شامل ۸۷ درصد جمعیت شهری استان، به دلیل خشکسالی تحت تاثیر مشکلات کمی و کیفی آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه سطح سفره‌های زیرزمینی آب به دلیل خشکسالی کاهش یافته است، گفت: در خردادماه امسال نسبت خردادماه سال گذشته در ایذه ۲۳ درصد و در باغملک ۲۸ درصد کاهش سطح سفره های زیرزمینی داشتیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص نوسانان ای سی رودخانه کارون تصریح کرد: ای سی رودخانه کارون در تیرماه سال جاری به شدیدترین وضعیت رسید. همچنین ای سی رودخانه بهمنشیر به ۱۹ هزار و ۷۶۰ میکروموس رسید که با وارد مدار شدن طرح آبرسانی غدیر، اکنون کمترین استفاده را از این رودخانه داریم.

قنواتی عنوان کرد: همچنین به دلیل افزایش ای سی رودخانه زهره دیگر از این رودخانه برداشت نمی کنیم و صرفا از آب رودخانه کارون و آب شیرین کن ها، آب هندیجان را تامین می کنیم.

وی با اشاره به نمونه برداری کلری و میکروبی از آب در سطح استان خوزستان گفت: مطلوبیت نمونه های آب بیش از ۹۹ درصد گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار