مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: گزارش هایی در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام یا ترکیب آب و فاضلاب و استفاده مستقیم از پساب خانگی در مزارع کشاورزی وجود دارد که پیگیر قضایی این مسائل هستیم.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ 14 August 2018

فرهاد صفدری در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان خوزستان که امروز (۲۳ مردادماه) با موضوع آب شرب شهری، روستایی و عشایری برگزار شد، اظهار کرد: بحث آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام یا ترکیب آب و فاضلاب در نقاطی از استان خوزستان از جمله باغملک، حمیدیه و نقاطی از اهواز وجود دارد.

وی افزود: گزارش هایی در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام یا ترکیب آب و فاضلاب و استفاده مستقیم از پساب خانگی در مزارع کشاورزی وجود دارد که پیگیر قضایی این مسائل هستیم.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم ورود جدی جهاد کشاورزی، حوزه سلامت و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آب آبیاری مزارع گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شاخص های آبیاری مزارع موضع نظارتی و حاکمیتی دارد و جهاد کشاورزی متولی کشاورزی و حوزه سلامت نیز دستور حاکمیتی دارد که باید جدی تر در این زمینه اقدام کنند.

صفدری بیان کرد: با توجه به اینکه در خشکسالی قرار داریم و بحث استفاده از این آبیاری جدی تر مطرح است، نیاز به عملکرد محسوس تری در این زمینه وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار