مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به بحران آب تیرماه در آبادان و خرمشهر گفت: نباید این بحران به اهواز منتقل شود.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 14 August 2018

فردوس کریمی در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که امروز (۲۳ مردادماه) با موضوع آب شرب شهری و روستایی و عشایری برگزار شد، اظهار کرد: جهت تامین آب استان خوزستان از سه منبع آب برداشت می شود، از طرح آبرسانی غدیر حدود ۶۵ درصد، طرح آب حیات حدود ۱۰ درصد و مابقی آب از رودخانه کارون برداشت می شود.

وی افزود: در شبانه روز در مجموع ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در اهواز توزیع می شود که عمده این میزان آب از طرح آبرسانی غدیر تهیه می شود و با توجه به این موضوع باید طرح غدیر شرایط پایداری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در حال حاضر با توجه به ورود پساب ها، مدیریت سد گتوند و رهاسازی آب به پایین دست، وضعیت تامین آب را مدیریت می کنیم.

کریمی با بیان اینکه توزیع آب در شهر اهواز با شرایط سختی انجام می شود، تصریح کرد: آب اهواز از کانال پایکول گرفته می شود که با توجه به اینکه این کانال پایدار نیست مرتبا با چالش کشت از سوی کشاورزان و قطعی آب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که مدیریت حساب شده ای بر کانال پایکول صورت بگیرد. کشاورزان درحال کشت برنج هستند در حالی که جان انسان ها بسیار مهم تر از برنجکاری است و باید کشاورزی به گونه ای هدایت شود که با چالش مواجه نشویم.

کریمی با اشاره به بحران آب تیرماه در آبادان و خرمشهر گفت: نباید این بحران به اهواز منتقل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ایجاد زیرساخت‌های آب بیان کرد: سال گذشته زیرساخت‌هایی ایجاد و مخازن آب منطقه حصیرآباد اهواز آب دار شد. همچنین به میزان ۷۰ هزار مترمکعب در شهرستان کارون زیرساخت ایجاد شد تا آب به صورت صحیح توزیع شود.

وی با بیان اینکه امسال آب رودخانه کارون شرایط کیفیت خوبی ندارد، افزود: از سال گذشته از مجموع ۷۰۰ هزار مترمکعب آب طرح غدیر حدود ۴۵۰ هزار مترمکعب از این طرح و حدود ۷۰ هزار مترمکعب از آب حیات تامین می شود یعنی حدود ۷۳ درصد آب کیفی جایگزین آب رودخانه کارون شد که باید این میزان آب در شاخص های سلامت مشخص می شد.

کریمی با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب امسال از سال گذشته بهتر شده است، گفت: عدم رضایت مردم به این دلیل است که شرایط آب پایدار نیست. حتی تاسیسات شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل قطعی آب تحت تاثیر قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر لزوم آغاز عملیات اجرای خط دوم طرح آبرسانی غدیر عنوان کرد: کیفیت آب رودخانه کارون به لحاظ کیفی با رودخانه کرخه و دز متفاوت است و به گونه ای نیست که بخواهیم به طور صددرصد از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره عدم پایداری کانال پایکول تصریح کرد: نمی دانم در کانال پایکول چه می گذرد که آب به صورت شبانه روز آب قطع می شود. از مجموع ۵.۲ مترمکعب بر ثانیه گاهی اوقات آب به طور کلی قطع می شود یا بسیار کاهش می یابد این در حالی است که در دو ماهه نخست سال جاری ۵.۲ مترمکعب بر ثانیه آب را داشتیم.

وی با اشاره به مصرف آب توسط کشاورزان و تاثیر آن در تامیت آب اهواز گفت: کشاورزانی که در حال کار کردن هستند اهواز را ملتهب کرده اند.

کریمی درخصوص مهار پساب ها تصریح کرد: نیاز به اختصاص اعتباری برای مهار پساب ها هستیم. همچنین درخصوص فاضلاب به دنبال این هستیم که تصفیه خانه شرق اهواز را به بهره برداری برسانیم تا به بهبود محیط زیست کمک کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آب شرب ، بهداشت آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار