رئیس شیلات خرمشهر گفت: محصول 6 هزار هکتار مزارع پرورش ماهی شهیداحمدیان خرمشهر و پیرامون آن در اثر کاهش دبی رودخانه کارون و شوری آب از بین رفت.
کد خبر: ۶۴۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 15 August 2018

احمد علی پناه رها سازی آب از بالا دست و پشت سد ها را راهکاری برای نجات مزارع پرورش ماهی خرمشهر بیان کرد و گفت: انتظار می رود از بالا دست و پشت سد آب به تدریج رهاسازی نشود چون مصرف کننده های همچون شرکت های کشت و صنعت نیشکر آب را برداشت می کنند و به انتهای رودخانه و استخرهای پرورش ماهی آب کافی نمی رسد.

وی گفت: با توجه به کاهش دبی آب کارون شوری به شدت افزایش یافته به گونه ای که ایستگاههای پمپاژ فاز 1 و 2 مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان غیرفعال شده و ادامه این روند شرایط را بدتر خواهد کرد و با افزایش تلفات ماهی مواجه خواهیم شد.

علی پناه با بیان اینکه آموزش های لازم کارشناسی به پرورش دهندگان داده شد، گفت: از تمام پرورش دهندگان ماهی در خواست شده تراکم ماهی استخرها را کم کنند و محصول ماهی را قبل از تلف شدن به بازار عرضه کنند.

رئیس شیلات خرمشهر گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور و کم شدن آب شیرین، باید از منابع دیگری همچون منابع پساب های نیشکر در استان استفاده کرد.

علی پناه، استفاده از گونه های مقاوم در برابر شوری آب را راهکاری مهم برای رونق اقتصادی مزارع پرورشی بیان کرد و گفت: با مطالعات انجام شده، پرورش گونه های ماهی در پساب های نیشکر یک فرصت برای استفاده از پساب است و انتظار داریم پرورش دهندگان در این خصوص ورود کنند و بتوانند مجوز پرورش ماهی برای سال آینده را دریافت کنند.

 بیش از 6هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی در خرمشهر وجود دارد که سالانه 20 هزار تن ماهی از آنها برداشت می شود.

مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر 138 مزرعه در 2 فاز و پیرامون این مجتمع نیز ستاد معین 24 مزرعه دارد که امسال به علت محدودیت آبی نتوانستند آبگیری کنند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار