مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: همزمان با کشت ذرت دانه ای و علوفه ای تابستانه در خوزستان ، بیمه این محصول توسط شرکت های خدمات بیمه ای با هدف حمایت از کشاورزان ذرت کار در مقابل خسارات احتمالی شروع شد.
کد خبر: ۶۴۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 17 August 2018

محمد آلاله با بیان اینکه 50درصد حق بیمه این محصول توسط دولت و نیمی دیگر توسط کشاورزان ذرت کار پرداخت می شود از عموم کشاورزان خواست نسبت به بیمه کردن محصول خود در برابر حوادث قهری ، خشکسالی و آفات اقدام کنند.

وی بیمه محصولات کشاورزی و اختصاص یارانه از سوی دولت برای بیمه محصولات کشاورزی را در راستای صیانت از امنیت غذایی کشور و رشد بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: تجربه سال های گذشته نشان داده کشاورزانی که اقدام به بیمه محصول خود نکردند متحمل خسارات زیادی شدند و دولت نیز نتوانست در این زمینه کمک کند.

در سال زراعی 96-95حدود 80هزار هکتار از زمین های شمال و جنوب شرق خوزستان زیرکشت ذرت دانه ای و علوفه ای رفت ولی در سال زراعی جاری از میزان سطح زیرکشت محصول ذرت دانه ای وعلوفه ای به دلیل اعمال محدودیت کشت آمار دقیقی در دست نیست.

پرورش دهندگان میگو از بیمه محصول خود استقبال نکردند

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: امسال پرورش دهندگان میگو استقبال چندانی از بیمه محصول خود نکردند.

آلاله افزود: با وجود کاهش 20درصدی تعرفه بیمه میگوی پرورشی ، از مجموع 120مزرعه پرورش میگو در چوئبده آبادان ، تنها چهار مزرعه زیرپوشش خدمات بیمه ای قرار گرفت.

وی یکی از دلایل عمده استقبال نکردن پرورش دهندگان میگو را ، مشکلات مالی و بدهکاری آنان به بانک ها عنوان کرد.

همه خسارات معوقه کشاورزان خوزستانی پرداخت شد

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: همه معوقات کشاورزان خسارت دیده خوزستانی مربوط به سال های گذشته پرداخت شده است.

وی حجم پرداختی خسارات به کشاورزان زیرپوشش بیمه در خوزستان را حدود 800میلیارد ریال بیان کرد.

آلاله افزود:میزان خسارات وارده به کشاورزان بیمه شده خوزستان در سال زراعی 97-96 بررسی و مجوز پرداخت گرفته شده و به زودی پرداختی ها به کشاورزان خسارت دیده شروع می شود.وی، به میزان خسارات پرداختی برای کشاورزان خوزستان اشاره نکرد.

بنا به اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان سالانه حدود 15.8میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می شود که از این حیث مقام نخست را در کشور دارد.

در استان خوزستان با 1.2میلیون هکتار زمین زیرکشت حدود 120نوع محصولات زراعی و باغی سردسیری و گرمسیری تولید می شود.

ارزش کل محصولات کشاورزی خوزستان 70 تا 80هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نیشکر ، گندم ، برنج ، دانه های روغنی ، خرما ، مرکبات ، چغندر قند ، صیفی جات و مرکبات از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان هستند.

در سال زراعی 97-96 به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر ، بیش از 25هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار