معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: توسعه صنایع کوچک به کاهش وابستگی به صنعت نفت و درامد های نفتی بسیار کمک می کند و می تواند جایگزین خوبی برای این صنعت در استان باشد.
کد خبر: ۶۴۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 15 August 2018

علی خسروی با اشاره به اینکه خوزستان نخستین استان صنعتی کشور است بیان کرد: برای کاهش وابستگی به صنعت نفت در ایجاد درآمد و افزایش میزان صادرات، باید به صنایع کوچک بیشتر توجه شود و این بخش تقویت شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار داشت: صنایع کوچک با افزایش تولید و صادرات محصولات خود می تواند جایگزینی برای درآمد نفتی در استان باشد تا دیگر خوزستان برای رشد و توسعه خود صرفا نیازمند درآمدهای نفتی نباشد.

وی گفت: صنایع کوچک همچنین یکی از مهم ترین ظرفیت هایی است که می تواند در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذار باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود: یکی از مواردی که می تواند به صنایع کوچک استن کمک کند استفاده از بانک نخبگان است.

خسروی اظهار داشت: بانک نخبگان می تواند ایده های بسیار خوبی برای افزایش تولید و توسعه صنایع کوچک ارائه دهد که برای این کار باید ارتباط بین بانک نخبگان و صنایع کوچک تقویت شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه با اشاره به مشکلات زیادی که بخش خصوصی با آن روبرو است بیان کرد: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک فرصت های شغلی زیادی را ایجاد می کند اما برای ادامه فعالیت خود نیاز به حمایت دولت هم دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک به خوبی انجام نمی شود عنوان کرد: از جمله حمایت هایی که می توان از صنایع کوچک انجام داد بخشودگی جریمه های بانکی، اعمال تشویق هایی برای ماندگاری بخش خصوصی و بخشودگی مالیات است که در این بخش ها به خوبی کار نشده است.

خسروی ادامه داد: بالا بودن هزینه تولید و حامل های انرژی و بالا بودن هزینه مواد اولیه و دستمزد کارگر مواردی هستند که به صنایع کوچک فشار زیادی را وارد می کند.در خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: صنایع کوچک ، نفت ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار