معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سطح کشور ایجاد دو بیمارستان تیپ سه جامع سرطان به تصویب هیات دولت رسیده که یکی در تهران و دیگری در اهواز قرار دارد. بیمارستانی مانند بیمارستان تیپ سه جامع سرطان اهواز که همه موارد سرطان در آن نهادینه شود در سطح کشور وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 15 August 2018

دکتر نوذر درستان در نشست خبری که امروز (24 مردادماه) برگزار شد، با اشاره به افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی اهواز کاهش بیماری‌های غیرواگیر از جمله سکته مغزی و قلبی است.

وی تصریح کرد: باید مردم آگاهی لازم را داشته باشند تا در صورتی که بیماری‌هایی مانند فشارخون و دیابت دارند، جهت درمان اقدام کنند.

درستان با تاکید بر لزوم کاهش بار مالی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین یکی دیگر از اهداف این دانشگاه کاهش آمار بالای تصادفاتی است که موجب مرگ و میر و مشکلات دیگر می شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه آمار تصادفاتی که در سطح استان خوزستان رخ می دهد باید کاهش یابد، تصریح کرد: در طول سال به دلیل مسافرت های مردم در دو فصل تابستان و بهار آمار تصادفات بالا است که در این فصول ماه های فروردین و شهریور بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در این مدت تمام عوامل 115، پلیس راهور و عوامل راه و شهرسازی پای کار هستند و توصیه های لازم را به مردم ارائه می‌دهند. همچنین امکاناتی مانند آمبولانس در مسیرها مستقر هستند.

درستان گفت: تنها ۲۰ درصد کار تامین سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی است و ۷۵ تا ۸۰ درصد دیگر از کار سلامت در دست سایر مدیران است.

وی با اشاره به مولفه‌های موثر بر سلامت تصریح کرد: در گذشته تلاش‌های زیادی برای کاهش بیماری‌های واگیردار انجام شد اما اکنون برخی بیماری‌های غیرواگیر مانند سکته قلبی و سکته مغزی افزایش افزایش پیدا کرده است بنابراین باید مردم توجه بیشتری به سلامت داشته باشند که در این راستا با کمک شهرداری اهواز، استانداری خوزستان، بهزیستی و نیروی انتظامی 10 سرای محله در مناطق کم برخوردار از جمله علی آباد، آل صافی و منبع آب ایجاد شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت سازمانهای مردم نهاد بیان کرد: 270 سازمان مردم نهاد در سطح استان خوزستان فعال هستند که حدود 50 درصد از این سازمانها در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

درستان در خصوص احداث بیمارستان تیپ سه جامع سرطان تصریح کرد: در سطح کشور ایجاد دو بیمارستان تیپ سه جامع سرطان به تصویب هیات دولت رسیده که یکی در تهران و دیگری در اهواز قرار دارد. بیمارستانی مانند بیمارستان تیپ سه جامع سرطان اهواز که همه موارد سرطان در آن نهادینه شود در سطح کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: به دلیل اینکه پروژه این بیمارستان را به شش طبقه و 400 تخت تغییر دادیم، کار احداث آن طولانی شد. از طرفی دیگر یک شرکت خارجی کار احداث این بیمارستان را برعهده دارد که امیدواریم به همکاری خود ادامه دهد. بدین ترتیب امیدواریم در نیمه شهریورماه احداث این بیمارستان آغاز شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: درمان ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار