پیشگیری از اعتیاد در ۵۰ درصد از مدارس استان فارس سال تحصیلی آینده آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 17 August 2018

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت‌های مربوط به توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر اعتیاد و مصرف مواد مخدر، در سال تحصیلی آینده با تمرکز بر افزایش و رشد مدارس تحت پوشش، گسترش خواهد یافت.
لیلی نورافشان افزود: برنامه‌های طراحی شده شامل طیف متنوعی از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، بیش از ۵۰ درصد از مدارس استان در سال تحصیلی جدید، تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت که با توجه به ثبات و عدم تغییر در برنامه‌ها، تمرکز بر ارتقای کیفیت برنامه‌ها و افزایش مدارس تحت پوشش، دنبال خواهد شد.
نور افشان گفت: اجرای طرح مراقبت از خود در ۵۰ درصد مدارس دوره ابتدایی، مهارت‌های مقابله با رفتار‌های پر خطر در ۵۰ درصد مدارس دوره متوسطه اول و طرح عاری از خطر در ۵۰ درصد مدارس دوره متوسطه دوم از جمله این فعالیت‌ها است.
رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس اظهارداشت: آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای حدود ۸ هزار نفر از کارکنان و ۵۰ هزار نفر از والدین، افزایش نرخ پوشش اجرای طرح توانمند سازی دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مرکز استان در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با ارایه آموزش‌های لازم، به روز و مستمر همزمان به والدین دانش آموزان و کارکنان مدارس در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

نورافشان گفت: افزایش نرخ پوشش طرح توانمند سازی روانی –اجتماعی دانش آموزان برای تمامی مدارس دوره متوسطه اول در مرکز استان، افزایش نرخ پوشش اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه برای پیشگیری در دوره ابتدایی از ۴ مدرسه به ۱۰ مدرسه، برگزاری جشنواره نوجوان سالم استانی و منطقه‌ای، برگزاری نمایشگاه سیار پیشگیری در ۱۳۶۶ مدارس دوره متوسطه و توسعه‌ی نمایشگاه‌های دایمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان، بخش دیگری از فعالیت‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار