معاون وزیر دفاع با بیان اینکه تصمیمی در دنیا گرفته نمی شود مگر با نظر ایران، گفت: امروز صنعت دفاعی کشور به مرحله ای رسیده که نه تنها همه نیازمندی های صنعتی کشور را خود تامین می کنیم بلکه در حوزه های متعدد توان تامین محصولات استراتژیک را در سطح منطقه داریم.
کد خبر: ۶۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 17 August 2018

 ابوطالب شفقت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به نامگذاری 31 مرداد بنام روز صنایع دفاعی، اظهار کرد: در زمان طاغوت وابستگی صنعت دفاعی ایران به امریکا و سایر کشورهای بیگانه و دخالت سیطره وار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشور بسیار زیاد بود به شکلی که نیروهای مسلح ایران در آن زمان در اختیار بیگانگان بودند.

وی افزود: در زمان حکومت رژیم پهلوی الگوی تسلیحاتی کشور بر مبنای توازن شرق و غرب بود و با توجه به این شرایط ایران به غرب متمایل بود و به عنوان پایگاه آمریکایی ها در مقابل شوروی ایفای نقش میکرد و با خرید مدرنترین تجهیزات نظامی ممکن نقش ژاندارم منطقه را داشت.

رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر ادامه داد: در رژیم پهلوی حدود 40 هزار مستشار آمریکایی در نیروهای مسلح ایران حضور رسمی داشتند و مکاتبات انجام گرفته در آن زمان نشان می دهد که این نظامیان در تعیین بودجه نظامی کشور دخالت داشتند. این مساله عمق نفوذ دشمنان را در نیروهای مسلح نشان میدهد که در آن زمان شاهد آن بودیم.

شفقت عنوان کرد: انقلاب اسلامی سرمنشاء تحولات عظیم در کشور و منطقه است و از 40 سال گذشته تا کنون با شکلگیری نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد وقوع حمله های همه جانبه به ایران بوده ایم و در این زمینه ترورهای متعدد، جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم ها از آن جمله اند. این حمله های همه جانبه از سوی دشمنان اگرچه به ایران ضربات سنگینی را وارد کرده اند اما ما همیشه در مقابل آن ها پیروزمندانه از میدان خارج شده ایم.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه تصمیمی در دنیا گرفته نمی شود مگر با نظر ایران، اظهار کرد: امروز ایران به عنوان قدرت برتر منطقه است و در این زمینه شاهد هستیم که هیچ تصمیمی در دنیا و به خصوص در منطقه گرفته نمیشود، مگر اینکه نظر ایران را نیز در آن خصوص داشته باشند. ملت ایران توانسته عمق استراتژی خود را در منطقه گسترش دهد و به همه دشمنان خود استراتژی خود را تحمیل کند.

شفقت ادامه داد: امروز صنعت دفاعی کشور به مرحله ای رسیده که ایران نه تنها همه نیازمندی های صنعتی کشور را خود تامین می کنند بلکه در حوزه های متعدد توان تامین محصولات استراتژیک را در سطح منطقه دارد.

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی با استفاده از همه ظرفیت ها به عنوان یک قدرت برتر در تولید فناوری های دفاعی در سطح منطقه است. در این زمینه از همه ظرفیت‌های دانشگاهی، صنعتی و شرکت های دانش بنیان کشور استفاده می شود. با استفاده از این توانایی ها در کشور صنعت دفاعی همه نوع تجهیزات مدرن مورد نیاز خود را تامین می کند و این شرایط با شرایط وابسته نظامی ما قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار