محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای انقلاب و ملت ایران بن‌بست وجود ندارد، تاکید کرد: امروز جهاد واقعی، مبارزه با فقر و بیکاری است.
کد خبر: ۶۴۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 18 August 2018

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با سفر به استان خوزستان و حضور در روستای بردیه شهرستان سوسنگرد، در جریان مجموعه فعالیت های اجرایی گروه جهادی توانمندسازی موج الحسین (ع) برای مبارزه با فقر و محرومیت و توانمندسازی خانواده های محروم منطقه قرار گرفت.

وی در جریان این سفر یک‌ روزه، از ساعات اولیه صبح روز پنج شنبه با حضور در روستای بردیه از اقدامات مختلف جهادی انجام شده در این روستا بازدید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در دبستان آیت الله غفاری در جریان روند کمک رسانی به دانش آموزان محروم و اقدامات گروه جهادی سلامت در انجام معاینات پزشکی از دانش آموزان ، طرح اعزام خانواده های محروم به مشهد مقدس و طرح تهیه جهیزیه برای ۱۴ نوعروس روستای بردیه قرار گرفت.

رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین‌ کشور، در ادامه این سفر از طرح مقابله و مهار ریزگردها و پروژه نهال‌کاری منطقه خنزیری، طرح تامین و انتقال آب برای تثبیت کانون (شماره ۴) گرد و غبار منطقه جنوب شرق اهواز و انتقال آب به نخیلات شادگان که از سوی موسسه جهاد نصر اجرا می شود و طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شهرستان حمیدیه، بازدید کرد.

رضایی در جمع گرم و پرشور اهالی روستای بردیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد و دیدار با اهالی قهرمان این روستا که مرکز فرماندهی عملیات طریق القدس در دوران دفاع مقدس بوده است، گفت: بسیاری از بسیجیان داوطلب از دشت آزادگان و دیگر مناطق خوزستان در عملیات طریق القدس با یک جهاد بزرگ توانستند مناطق اشغال شده این ناحیه را آزاد کنند. پیام عملیات طریق القدس این بود که نه تنها دشت آزادگان و شهر بستان آزاد می شود بلکه راه آزادسازی قدس هم از جهاد فی سبیل الله می گذرد و در حقیقت جهاد فی سبیل الله راه نجات مسلمین و کشورهای اسلامی است.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: اولین نقطه ای که ما در جنگ به مرز بین المللی رسیدیم همین نقطه عملیات بستان بود. اولین منطقه ای که در عملیات طریق القدس آزاد شد با مرکزیت همین روستای بردیه صورت گرفت. امروز تجمع اهالی روستا، تداعی خاطرات این عملیات و پافشاری بر ارزش های انقلابی است. پیام این جهاد این است که ما با همان ارزش‌ها و شعارها که سرزمین مان را آزاد کردیم، با همان جهاد فی سبیل الله می توانیم فقر و بیکاری را هم از بین ببریم و همه تحریم های اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتخارآفرینی رزمندگان‌اسلام و اهالی این منطقه در دوران دفاع مقدس افزود : اگر روزی روستای بردیه کانون و محور مبارزه با اشغالگران بعثی بود، امروز منشا یک حرکت جهادی برای مبارزه با فقر و بیکاری و تحریمهای اقتصادی آمریکا شده است که ارزش و قداست این اقدام جهادی کمتر از مقابله با صدامیان بعثی نیست.

رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور، با تاکید بر اینکه روستای بردیه قدمگاه شهداست و آبادانی قدمگاه شهدا دارای ارزشی مضاعف است افزود: در مسیر ملت ایران و انقلاب اسلامی بن‌بست وجود ندارد. ما اگر در مسیر خود حرکت کنیم و راه خود را که همان راه مردم، اسلام، صداقت، برادری و ایثار است دنبال کنیم، موفقیت های روزافزون محقق خواهد شد. ما با وجود رهبری قدرتمند و فرزانه و همراهی ملت ایثارگر و جوانان غیرتمند، آمادگی دستیابی به پیروزی های بزرگ را داریم. امروز جهاد فی سبیل الله در مبارزه با فقر و بیکاری ، ایجاد اشتغال و تولید، رونق صنعت و کشاورزی معنی پیدا می کند.

رضایی در ادامه ابراز امیدواری کرد؛ حرکتی که در این روستا شروع شده، بعنوان یک الگو و یک حرکت جدید با همراهی جوانان داوطلب و مردم خیر، در دیگر مناطق محروم نیز استمرار یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امروز جهاد واقعی این است که مردم این منطقه به بهترین صنعتگران و جهادگران تبدیل شوند و با توانمندسازی خود و استفاده از استعدادهای درونی، به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: این حرکت، پاسخ و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار