مدیرکل امور عشایری خوزستان گفت:71 میلیارد ریال اعتبار فوری برای شتاب بخشی به طرح آبرسانی سیار به عشایر خوزستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۴۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 21 August 2018

علی رحم کریمی افزود: این اعتبار از محل کمک های ملی سازمان عشایری کشور ، استانی و مصوبات شهرستانی در اختیار امور عشایری استان قرار گرفته و حداکثر تا پایان امسال در طرح آبرسانی سیار به عشایر استان هزینه خواهد شد.

وی گفت: برای شتاب بخشی به آبرسانی عشایر، سه دستگاه تانکر آبرسان از تهران به استان منتقل شده و چهار دستگاه دیگر در حال آماده سازی برای انتقال استان است.

مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزار خانوار عشایری استان زیر پوشش آبرسانی سیار قرار گرفته اند افزود: از اواخر شهریور ماه امسال نیز 6 هزار خانوار عشایر دیگر از استان های همجوار وارد مناطق قشلاقی استان می شوند که برای این گروه از عشایر نیز آبرسانی سیار انجام خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به خشکسالی بی سابقه نیم قرن اخیر در مناطق عشایری استان اظهار داشت: برنامه ریزی سازمان امور عشایری به گونه ای خواهد بود که عشایر استان که بخش مهمی از گوشت و لبنیات مردم را تامین می کند آسیب نبینند و بتوانند همچنان در چرخه اقتصادی کشور فعال بمانند.

23هزار خانوار معادل 11.8 درصد کل جمعیت عشایر کشور در مناطق عشایری خوزستان مستقر هستند که پس از فارس رتبه دوم جمعیتی را دارند.عشایرخوزستان 2 میلیون راس دام سبک معادل 9 درصد کل دام سبک عشایر کشور را در اختیار دارند.

خوزستان هفت ماه از سال میزبان عشایر استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و همدان است.

تامین آب سالم ، احداث و نگهداری راه های دسترسی، ساماندهی خانوار های متقاضی عشایر برای سکونت، تامین و توزیع سوخت فسیلی، تامین علوفه دام، تامین آرد و صیانت از اشتغال عشایر از مهم ترین وظایف اداره کل امورعشایری خوزستان است.

مناطق شمال و شمال شرقی ، جنوب شرق و غرب استان از نقاطی هستند که عشایر برای تعلیف دام خود ساکن می شوند و در نیمه دوم فروردین ماه به مناطق ییلاقی کوچ می کنند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار