رئیس پایانه مسافری چذابه گفت: در روزهای اخیر ورود اتباع عراقی به ایران از مرز بین المللی چذابه برای گردشگری و خرید کالا نسبت به اوایل امسال حدود سه برابر شده است
کد خبر: ۶۴۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 21 August 2018

احسان نونژاد افزود: هم اکنون روزانه 600مسافر عراقی از طریق پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز پس از تشریفات قانونی وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند در حالی که پیش تر روزانه 200 تبعه عراقی از این مرز وارد کشور می شد.

وی با بیان اینکه افزایش سه برابری ورود اتباع عراقی به جمهوری اسلامی ایران از پایانه مرزی چذابه سبب رونق و تحرک اقتصادی شهرهای غرب خوزستان شده، افزود: افزایش قدرت خرید اتباع عراقی در کشورمان یکی از دلایل اصلی افزایش سفر عراقی ها به ایران است.

نونژاد با بیان اینکه تردد قانونی در گذرگاه مرزی چذابه شبانه روزی است افزود: برای جا به جایی و انتقال اتباع عراقی به شهرهای مقصد از مرز چذابه ، امکانات مناسبی در این منطقه با کمک بخش خصوصی فراهم شده و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد.

گزارش رسیده از از مرز بین المللی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر نیز حاکی است که در روزهای اخیر ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر افزایش چشمگیری داشته است.

حذف روادید برای ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند و بهای مناسب کالای مصرفی از دلایل افزایش ورود اتباع عراقی به این منطقه میهن اسلامی است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق در تیرماه 1382 بازگشایی و در مهرماه همان سال زمینه برای تردد قانونی زائران عتبات عالیات فراهم شد.

در ایام اربعین حسینی این 2 مرز بین المللی شاهد حرکت عظیم کاروان های زیارتی به سمت شهرهای مقدس کربلا معلی و نجف اشرف است.

پارسال حدود یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از بازارچه های مرزی چذابه و شلمچه به عراق صادر شد.استان خوزستان حدود 300کیلومتر مرز مشترک آبی و زمینی با کشور عراق دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: چذابه ، ویزا ، اتباع عراقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار