رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: امسال 35هزار تن رطب و خارک از سطح بیش از 35هزار هکتار از نخیلات خوزستان راهی بازار مصرف خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 21 August 2018

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه برداشت رطب وخارک نوبر از نخلستان های آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، اهواز ، دشت آزادگان و بهبهان از چندی پیش شروع شده است افزود: امسال به دلیل شوری آب و کمبود آب شیرین ، کیفیت و کمیت رطب و خارک نسبت به سال زراعی 96-95 کاهش یافته است.

وی گفت: بخش مهمی از فراورده های نخیلات خوزستان به صورت 'تازه خوری' به مصرف می سد و بخشی نیز به صورت خرما پس از برداشت و بسته بندی روانه بازار می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی پیش بینی کرد امسال 150هزار تن خارک ، رطب و انواع خرما از سطح نخیلات بارور استان تولید و روانه بازار شود.

بخش از خرمای تولیدی استان به خاطر مرغوبیت به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

استان خوزستان حدود چهار میلیون نخل بارور و غیربارور دارد که بیشتر آن در مناطق ساحلی اروندرود ، بهمنشیر ، کارون ، هندیجان و بهبهان متمرکز هستند.

استان خوزستان 1.2میلیون هکتار زمین های کشاورزی و باغی با سطح تولید سالانه 15.8میلیون تن با بیش از 120نوع محصول تولیدی ، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را به لحاظ کمیت و تنوع در کشور دارد.

ارزش سالانه تولیدات محصولات کشاورزی و باغی در استان خوزستان 70تا 80هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نیشکر ، گندم ، برنج ، خرما ، انواع صیفی جات ، حبوبات ، دانه های روغنی ، میوه های سردسیری ، مرکبات و ذرت دانه ای و علوفه ای از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می رود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار