معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان در جلسه شورای عالی گسترش قرآنی گفت: استان خوزستان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف قرآنی برخوردار است و می‌توان گفت استان خوزستان یک جامعه قرآنی است.
کد خبر: ۶۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 20 August 2018

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های چشمگیری که موسسات قرآنی در استان دارند باید سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی هر چه زودتر تهیه و تنظیم شود.

حسین‌زاده تاکید کرد: باید به موسسات غیردولتی که بخشی از آنها زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و بخش دیگر زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کنند اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان افزود: با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی استان از محل بودجه‌های استانی در زمینه کمک به موسسات قرآنی برای گسترش فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی در سطح استان استفاده شود.

وی ادامه داد: از مجموعه معاونت سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان و از بخش اعتبارات فرهنگی نیز بودجه‌ای را به حوزه گسترش فعالیت‌های قرآنی اختصاص خواهیم داد که بخشی از این بودجه را به اداره آموزش و پرورش استان برای ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان اختصاص خواهیم داد.

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جلسه گفت: فعالیت‌های موسسات حوزه قرآنی در استان خوزستان که یک استان قرآنی است بسیار زیاد و چشمگیر است.

محمد جوروند افزود: در سال گذشته ١٢٠ میلیون تومان از اعتبارات قرآنی استان خوزستان، با مشارکت دفتر آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سازمان تبلیغات اسلامی استان در بین موسسات قرآنی استان توزیع شد.

جوروند با اشاره به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در زمینه قرآنی خاطرنشان کرد: این مقدار از کمک‌ها جوابگوی نیازهای فعالان این حوزه نیست و باید نگاه ویژه‌ای در بخش تخصیص اعتبارات به موسسات قرآنی و به ویژه موسسات قرآنی حاشیه شهرها که فعالیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف قرآنی دارند داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: موسسات قرآنی حاشیه شهرها علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف دینی، اخلاقی، فکری، فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های بارزی دارند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را بررسی و ارایه پیشنهادات در خصوص تکمیل سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی در استان عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف شورای عالی گسترش قرآنی تشکیل منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان خوزستان است.

جوروند گفت: منشور توسعه فرهنگ قرآنی دارای اساسنامه مشخصی است که با توجه به ظرفیت‌‌های قرآنی استان تدوین می‌شود و فعالیت‌های قرآنی در آن مورد دقت و توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمیسیون‌های شورای عالی گسترش قرآنی در استان افزود: سه کمیسیون در شورای عالی گسترش قرآنی تشکیل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به کمیسیون آموزش، کمسیون تبلیغ و ترویج و کمیسیون پژوهش اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار