مهدی اکبریان بهره‌بردار سینما هلال با اشاره به موضع جمعیت هلال احمر در روند حقوقی این پرونده اظهار می‌کند: متاسفانه مسوول حقوقی این مجموعه آقای بنی‌تمیم نشانی سینما را به عنوان آدرس هلال احمر قید کرده و ابلاغیه‌ای که قرار بوده به دست ما برسد و ابلاغیه مربوط به هلال احمر هر دو توسط شخصی به نام نگراوی که نگهبان هلال احمر است امضا شده که با هدف باخبر نشدن ما از این ابلاغیه انجام شده است.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 August 2018

«با شکایت قضایی سازمان هلال احمر؛ سینما هلال تعطیل شد؛ فاجعه فرهنگی در کلانشهر اهواز». این متن با پس زمینه زرد رنگ به همراه متنی غمبار در صفحه اینستگرامِ سینما هلال منتشر شد و به قول اینستایی ها بیش از ۸۰۰ کامنت خورد اما ماجرای تعطیلی سینما خانوادگی هلال احمر چیست؟ آیا داستان به همین سادگی که در پست اینستگرام نوشته شده است؟

مهدی اکبریان بهره‌بردار سینما هلال با اشاره به موضع جمعیت هلال احمر در روند حقوقی این پرونده اظهار می‌کند: متاسفانه مسوول حقوقی این مجموعه آقای بنی‌تمیم نشانی سینما را به عنوان آدرس هلال احمر قید کرده و ابلاغیه‌ای که قرار بوده به دست ما برسد و ابلاغیه مربوط به هلال احمر هر دو توسط شخصی به نام نگراوی که نگهبان هلال احمر است امضا شده که با هدف باخبر نشدن ما از این ابلاغیه انجام شده است.

وی می‌افزاید: با توجه به این که حکم صادر شده غیابی بوده است جای اعتراض دارد، ما اعتراض خود را به دست محکمه قضایی رسانده‌ایم و با وجود مستنداتی که هست ما از جمعیت هلال احمر بابت بازسازی و سانس‌های اضافی مبلغی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان طلب داریم.

بهره‌بردار سینما هلال خاطرنشان می‌کند: هدف ما از دادخواست‌هایمان دریافت این مبالغ از هلال احمر نبوده است اما طبق صورت جلسه‌ای که مدارک آن موجود است جمعیت هلال احمر تعهد داده که این مبالغ را یا به صورت نقدی برای ما جبران کند و یا در قالب کسر مبلغ اجاره از سرمایه‌گذاری ما در سینما هلال به صورت ماهانه مبلغی از میزان بدهی هلال احمر به ما کم شود.

اکبریان با اشاره به این‌ که روزگاری سینما هلال محلی متروک بود بیان می‌کند: ما در حالی سینما هلال را تحویل گرفتیم که کف آن را جلبک گرفته بود، صندلی‌ها تماما خراب و سیستم خنک کننده آن پنکه‌های سقفی بودند که اسناد و مدارک آن تمام و کمال موجود است.

وی اضافه می‌کند: اکنون که سینما هلال بعد از سال‌ها رونق گرفته و ما به کمک اهالی هنر، دست‌اندرکاران سینما و به طور ویژه مردم به این سینمای خانوادگی روح بخشیدیم و فضایی پررونق به وجود آورده‌ایم، جمعیت هلال احمر به عنوان مالک این سینما به این رونق چشم دوخته و فکر می‌کند با پس گرفتن سینما می‌تواند به صورت خودگران این مجموعه را بچرخاند و از سود آن بهره ببرد.

بهره‌بردار سینما هلال با بیان این که تجربه ثابت کرده بخش دولتی یا نیمه دولتی نمی‌تواند چنین مجموعه‌هایی را مدیریت کند می‌گوید: اگر بحث بر سر مدیریت سینما است من اصلا سینما را نمی‌خواهم چراکه مهم‌ترین مساله برای من نخست روشن ماندن چراغ این سینما و بعد از آن پرداخت هزینه‌ها و مطالبات بنده توسط جمعیت هلال احمر خوزستان است. ما برای رونق این سینما شب نخوابی کردیم و زحمت کشیدیم. درست است که مدیریت این سینما را بر عهده دارم اما همانند یک کارگر چهار سال است که به عنوان یک نیروی داوطلب هلال احمر برای مردم این شهر و برای لحظه‌ای نشاط آن‌ها زحمت کشیده‌ام. به همین دلیل با تمام وجود نمی‌خواهم که در این سینما بر روی مردم بسته شود و تنها هدف من روشن نگه داشتن چراغ آپارات این سینما و درخشش آن بر روی پرده نقره‌ای است.

اکبریان با بیان این که دغدغه ما تعطیلی سینما هلال است تصریح می‌کند: آقای خدادادی بایست می‌نشست و با ما صحبت می‌کرد تا مشکل را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنیم. حتی ما حاضر بودیم بدون این که در سینما بسته شود خودمان کناره‌گیری کنیم و سینما را تحویل دهیم اما این که شب بخوابیم و صیح بیدار شویم ببینیم در سینما را قفل زده‌اند در حالی که اموال مردم، اسناد ما، حساب و کتاب‌ها، وسیله‌های امانتی و بسیاری از اشیای دیگر هنوز آن جا هستند و ما را با هزاران نفر درگیر کنند از اخلاق فرهنگی، هنری و حتی انسانی به دور است زیرا سینما سوپرمارکت نیست که آن را تا مشخص شدن وضعیتش پلمپ کنیم. این رفتار حتی با شعار جمعیت هلال احمر مبنی بر کرامت انسانی و کمک به انسان‌ها تناقض دارد.

وی می‌افزاید: در چند جمله می‌شود این گونه بیان کرد كه هلال احمر در طول پنج سال از طريق شكايت به دادگاه فعاليت در عرصه هنر را بر ما زهرمار كرده و نداشتن امنيت شغلي مخصوصا در اين عرصه باعث كاهش و كيفيت كاري ما می‌شد، آن‌ها مرتبا به صورت شفاهي و نه كتبی اعلام مي‌كردند چند روز دیگر یا يک ماه ديگرحكم تخليه سينما را می‌آوريم. بنده سه بار نامه نوشتم كه مدیر محترم جمعیت هلال احمر خوزستان، جناب آقای خدادادي پرسنل شما همكاری نمی‌كنند اما ایشان می‌گفت که من افتخاری به هلال احمر آمده‌ام و شما برو مساله را با معاونان حل كن.

بی‌شک مردم خوزستان به عنوان اصلی‌ترین بهره‌بردار فضاهای فرهنگی استان بازنده اول و آخر این گونه اختلاف‌ها خواهند بود چراکه با تعطیلی و یا از رونق افتادن همین اندک مراکز فرهنگی و تفریحی اهواز بعد از لقب آلوده‌ترین شهر جهان مدال نخستین گورستان فرهنگی ایران را نیز به سینه خواهد زد! به هر نحو باید دید که آیا تعطیلی سینما هلال اهواز شروعی برای نابودی اماکن فرهنگی و تفریحی خوزستان یکی پس از دیگری خواهد بود؟

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار