عضو شورای شهر اهواز:
جهانبخشی بیان کرد: باید پذیرفت شهردار اهواز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. چرا شهردار برای پاسخگویی در صحن علنی شورا حضور پیدا نمی کند؟ یکسال از عمر شورا گذشته است و شهردار باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشد.
کد خبر: ۶۴۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 20 August 2018

مازیار جهانبخشی ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اول مرداد ماه سال جاری طی نامه ای از شهردار اهواز طرح سوال کردم و سه روز بعد پیرو همان نامه، رئیس شورای شهر اهواز نامه‌ای را به دفتر شهردار ارسال کرد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این‌صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده ‌شورا و پاسخ به سؤال است؛ ‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که‌حداقل به امضای یک سوم اعضاء شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در این ماده عنوان تذکر به صورت روشن ذکر شده است. نطق های پیش از دستور برخی اعضای شورای شهر اهواز به گونه ای تذکر به عملکرد شهردار هستند. ضمن اینکه در چند جلسه با حضور اعضا و شهردار، این تذکرها داده شد.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: طرح سوال در خصوص عملکرد شهردار وظیفه قانونی شورای شهر است و شهردار باید در صحن علنی شورا حضور یافته و پاسخ سئوال های مطرح شده را بدهد.

وی با بیان اینکه ما تعهد دادیم و قسم یاد کردیم که حافظ منافع مردم باشیم، گفت: روزی که آقای کتانباف را به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردیم تمام این موارد به وی تذکر داده شد و ایشان هم با علم به مشکلات موجود در شهر اهواز، سکان داری شهرداری را پذیرفت تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

جهانبخشی بیان کرد: باید پذیرفت شهردار اهواز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. چرا شهردار برای پاسخگویی در صحن علنی شورا حضور پیدا نمی کند؟ یکسال از عمر شورا گذشته است و شهردار باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: علی رغم اینکه انتقادهایی به شورا و شهرداری دوره قبل وارد است، باید گفت عملکرد بهتری نسبت به شهرداری این دوره داشتند.

وی گفت: چرا هنوز برنامه ای برای ورودی های شهر اهواز اجرا نشده و تنها مباحث مالی مطرح می شود؟ سال هاست از جنگ تحمیلی می گذرد اما هرکجا مشکل داریم یا مسئول بی مسئولی داریم به جنگ ربط می دهیم.

همچنین در این جلسه مهران باباپور دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: رئیس شورای شهر در مساله طرح سوال از شهردار باید جانب شورا را بگیرد.

وی افزود: اقای جهانبخش درخواست سوال از شهردار را داشت و اگر نقصی به این سئوال‌ها بود باید رئیس شورا این نواقص را اصلاح می‌کرد.

باباپور بیان کرد: شهردار باید به شورا پاسخ سوال ها را می‌داد در این صورت شان شورا حفظ می‌شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهرداری که از شورا جدا شود از مردم جدا شده است. شورا و شهردار مکمل هم هستند و باید در یک راستا عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار