مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آماده‌باش 108 اکیپ دامپزشکی خوزستان جهت خدمات‌رسانی و نظارت بهداشتی بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 21 August 2018

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان نظارت بهداشتی بر کشتار دام در همه شهرستان‌های استان خوزستان توسط 108 اکیپ مستقر در میدان‌های عرضه دام زنده و کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اکیپ‌ها در قالب 63 گروه ثابت و 45 گروه سیار نظارتی در سطح استان خوزستان از ساعت 7 الی 13 روز عید قربان خدمت‌رسانی می‌کنند و در اجرای این طرح علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام‌ها، نظارت شرعی نیز در این زمینه انجام می‌شود.

کنارگوهی گفت: خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ مستقر در میدان‌های عرضه دام و کشتارگاه‌ها از سلامت دام خریداری شده مطمئن شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان هشدار داد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منزل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان از جمله بیماری تب مالت و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد بنابراین لازم است که شهروندان کشتار دام‌های قربانی را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

وی گفت: کشتارگاه‌های دام در روز عید سعید قربان در سطح استان خوزستان آماده ارائه خدمات هستند و به شهروندان توصیه می‌شود جهت رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام‌ها را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسین مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دامپزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار