رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هر پایگاه فوریت های پزشکی باید ۱۳ نیرو مستقر باشند اما اکنون در هر پایگاه فوریت های خوزستان شش نیرو خدمات ارائه می دهند. در واقع هر کدام از نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان به اندازه دو و نیم نفر کار می کند.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 22 August 2018

دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت خوزستان که چهارشنبه (۳۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در بحث فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی که باید بیمار سریعا به اورژانس رسانده شود، معضلات و مشکلات زیادی در استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان، استانی پهناور و با موقعیت جغرافیایی متفاوتی است، تصریح کرد: فرسودگی زیاد نیروی انسانی و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی اهواز کفاف جوابگویی به این میزان مشکلات فوریت ها و اورژانس را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در زمینه خدمات فوریت های دریایی، هوایی و زمینی به کمک نیاز داریم و اگر این مشکلات رفع نشوند همچنان معضلات زیادی در اورژانس و فوریت ها خواهیم داشت.

نظری عنوان کرد: طی دو هفته گذشته در یکی از کوه های اطراف باغملک که یکی از سخت عبورترین مسیرهای خوزستان است، یک زن باردار داشتیم که پس از چهار ساعت با کمک یک ماما در دامنه کوه زایمان انجام شد. اگر امکاناتی داشتیم که بتوانیم سریعاً بالگرد را به این اماکن برسانیم قطعاً مشکلات کمتری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر در قسمت های شمالی استان خوزستان با توجه به اتفاقات اخیر و آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم به همکاری سایر سازمانها نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه منابع کشوری کفاف تأمین همه هزینه های فوریت های پزشکی را نمی دهد، گفت: در این راستا به کمک منابع استانی نیاز داریم.

وی گفت: طبق برنامه توسعه پنجم و ششم حدود ۳۴ پایگاه جاده ای در استان خوزستان کمبود داریم و در هر پایگاه فوریت های پزشکی باید ۱۳ نیرو مستقر باشند اما اکنون در هر پایگاه فوریت های خوزستان شش نیرو خدمات ارائه می دهند. در واقع هر کدام از نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان به اندازه دو و نیم نفر کار می کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار