معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح کرد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۷۳ مورد فوتی تصادفات در بیمارستان های خوزستان داشتیم که ۲۲۸ نفر از این تعداد در اورژانس جان باختند، یعنی دو سوم موارد که نشان می دهد مجروح تصادفی با وضعیت نامناسب در اثر شدت تصادف به اورژانس اعزام شده است بنابراین شدت تصادف عامل اصلی در افزایش آمار مرگ و میر است.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 22 August 2018

دکتر مهران ورناصری در جلسه شورای سلامت با اشاره به تصادفاتی که در خوزستان رخ می دهد اظهار کرد: همیشه در خصوص تصادفات تاکید می شود که رانندگان نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و عدم رعایت و توجه مردم علت آمار بالای تصادفات است. توجه راننده، ایمن بودن خودرو، استاندارهای جاده، علائم حاشیه ای که باید در مسیر نصب شوند، امدادهای خودرویی و در نهایت سیستم درمانی در صورتی که حادثه ای رخ دهد، در آمار تصادفات تاثیرگذار هستند.

وی عوامل و فاکتورهای زیادی را در رخ دادن تصادفات تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: بر اساس تحقیقات جهانی اصلی ترین عامل در تصادفات امنیت جاده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تصادفاتی که در سطح خوزستان رخ می دهد، بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۳۷۳ مورد فوتی تصادفات در بیمارستان ها داشتیم که ۲۲۸ نفر از این تعداد در اورژانس جان باختند، یعنی دو سوم موارد که نشان می دهد مجروح تصادفی با وضعیت نامناسب در اثر شدت تصادف به اورژانس اعزام شده است بنابراین شدت تصادف عامل اصلی در افزایش آمار مرگ و میر است.

ورناصری بیان کرد: در چهار ماه نخست سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۹۵ فقره تصادف در استان خوزستان رخ داده که به بیمارستان ها مراجعه کرده اند و این تعداد تصادفات ۱۱۵ مورد فوتی داشته است. اما در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات و فوتی ها کاهش یافته است.

وی با اشاره بار مالی ناشی از تصادفات بر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سالیانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان بار مالی تصادفات داریم و تنها در سال گذشته بیش از ۴۷ میلیارد تومان در استان خوزستان هزینه تصادفات بوده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر شهیار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان، اظهار کرد: در سال های گذشته در ایام نوروز با بسیج همگانی در همه ادارات مربوطه، آمار تصادفات و فوتی ها رو به کاهش بوده است. در حال حاضر هدف کل کشور این است که همین فعالیت ها در شهریور ماه که آمار زیادی از فوتی ها و مصدومیت ها را بر اثر تصادفات داریم نیز ادامه پیدا کند تا کاهش تصادفات و فوتی ها در شهریورماه نیز ممحقق شود.

وی تصریح کرد: آمار تصادفات فرودین ماه سال ۹۵ بیشتر از شهریورماه بوده است اما با تلاش های انجام شده این آمار معکوس شد و آمار تصادفات فروردین ماه سال ۹۶ از شهریورماه کمتر شد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: امیدواریم در سال جاری آمار تصادفات شهریورماه نیز کاهش یابد و به اهداف کشوری برسیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اورژانس ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار