سرپرست اداره شیلات گتوند گفت:‌ 28 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رهاسازی شد.
کد خبر: ۶۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 23 August 2018

داوود فتاحی افزود: این تعداد ماهی با میانگین وزن 10 گرم با همکاری اداره کل شیلات خوزستان در 11 استخر رهاسازی شد.

وی هدف از رهاسازی این بچه ماهی ها را ترویج آبزی پروری و استفاده بهینه از منابع موجود عنوان کرد و گفت: طرح رهاسازی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی برای نخستین بار در شهرستان گتوند اجرا می شود.

سرپرست اداره شیلات گتوند پیش بینی کرد بعد از طی دوره 6 یا هفت ماهه پرورش حدود 20 تن گوشت سفید از این استخرها تولید شود.

وی افزود: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی از جمله غنی شدن آب خروجی استخرها و کاهش میزان مصرف کود دارد که در نهایت موجب کاهش مشکلات زیست محیطی و هزینه های کشاورز می شود.

فتاحی اشتغالزایی 11 نفر بصورت موقت را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: با توجه به توسعه این استخرها در قالب طرح های مکانیزه، این ظرفیت وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان توسعه یابد.

سرپرست اداره شیلات گتوند افزود: ترویج فرهنگ مصرف ماهی، بهینه سازی در عرضه و تولید ماهی از برنامه های آینده این اداره است.

 تیرماه امسال نیز 350 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه کارون در شهرستان گتوند رهاسازی شد.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با برخورداری از رودخانه کارون، دریاچه سد گتوند و کانالهای آبیاری کشاورزی از ظرفیت بالایی در زمینه آبزی پروری برخوردار است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار