در نشست ستاد اربعین مطرح شد:
استاندار خوزستان گفت: در این دوسال شرایط در پایانه مرزی چذابه نسبت به سال های گذشته بهتر شده و روز به روز زیرساخت ها در حال توسعه است، مشکلات ترافیکی، آنتن دهی و جاده ای و همچنین بحث آبرسانی در دو سال گذشته بهتر شده و در صدد تقویت زیرساخت های ضروری دیگر هستیم.
کد خبر: ۶۴۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 24 August 2018

غلامرضا شریعتی روز جمعه در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی چذابه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در این پایانه تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی و فرمانداری باید فعال تر روند پروژه های در‌حال اجرا را پیگیری کرده و مانع هرگونه سوء استفاده احتمالی شوند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: جاده کمربندی بستان و پیچ چذابه معارض دارد که باید تا هفته آینده این مشکل برطرف شود و پیمانکار با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.‌ یک سال و نیم است که اعتراض این معارضان روند کار را کند کرده اند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: 16 پروژه راه و شهرسازی در این پایانه مرزی تعریف شده که باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.اکنون به رغم هماهنگی های صورت گرفته با پیمانکاران ، شاهد فعالیت اصولی نیستیم، لذا اگر پیمانکاران کنونی توانایی تکمیل کار را ندارند بر اساس ماده 48 باید کار را به پیمانکار دیگری واگذار کنیم .

وی همچنین بر نصب علائم و روشنایی مسیرهای منتهی به مرز چذابه تاکید کرد و گفت: خط کشی ها ، تعمیرات جاده و بحث روشنایی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: در پایانه مرزی چذابه پروژه های نیمه تمام زیادی است و باید هرچه سریعتر این کار ها را پیش ببریم تا شرایط اربعین امسال را نسبت به قبل بهبود بخشیده و موجبات رضایتمندی بیشتر زائران را فراهم کنیم .کارکردن در این مسیر تنها مادی نیست بلکه معنویات آن نیز باید در نظر گرفته شود چرا که هر قدم برای زایران اربعین برداشته شود پاداش اخروی فراوانی دارد.

استاندار خوزستان گفت: انتظار می رود این اقدامات با جدیت بیشتری دنبال شود و متولیان امر به تعهدات خود به خوبی عمل کنند.

وی افزود: در این دوسال شرایط در پایانه مرزی چذابه نسبت به سال های گذشته بهتر شده و روز به روز زیرساخت ها در حال توسعه است، مشکلات ترافیکی، آنتن دهی و جاده ای و همچنین بحث آبرسانی در دو سال گذشته بهتر شده و در صدد تقویت زیرساخت های ضروری دیگر هستیم.

شریعتی گفت: اگر موانعی وجود دارد معاونت عمرانی و فرماندار دشت آزادگان باید در سریعترین زمان برطرف کنند تا دستگاه های اجرایی کار را سریعتر پیش ببرند، نظارت بر روند کار پیمانکاران و بررسی مشکلات آن ها ضروری است و فرماندار باید پیگیر مشکلات باشد.

وی همچنین درخصوص استقرار اصحاب رسانه در پایانه مرزی چذابه گفت: رسانه ها همواره در سال های اخیر هم پای مسئولان اجرایی استان برای پوشش این راهپیمایی بزرگ تلاش فراوانی داشته و شبانه روزی در این محل حضور داشته اند که نیاز است مکان مناسبی برای استقرار آن ها نیز در نظر گرفته شود.

همچنین مراد مهری معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تکمیل پارکینگ چذابه در دستور کار است و قرار است تا 15 مهرماه بیشتر پروژه ها به بهره برداری برسد.همچنین پروژه دیگری در ورودی سوسنگرد توسط شرکت مورد نظر در حال اجرا است و به زودی تکمیل می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به این که پیمانکار پارکینگ به وعده های خود عمل نکرده بر اساس ماده 48 از ادامه کار خلع شده و کار تکمیلی آن به پیمانکار دیگری سپرده می شود.در سال گذشته 800 میلیارد ریال برای پروژه های راه و شهرسازی در پایانه مرزی چذابه قرارداد بسته شد و بیش از 80 درصد کار انجام شده است .

وی گفت: جاده کمربندی بستان ، جاده نفت و ترانزیت از مهمترین پروژه های ما است که روند اجرایی آن ادامه داشته اما جاده کمربندی استان معارض دارد که ظرف یک هفته آینده بررسی می کنیم و با معارضان به توافق برسیم.

همچنین سرهنگ رضا دولتشاهی رییس پلیس راهور استان گفت: بحث زیرساخت ها از مهمترین مسائلی بوده که سال ها است توسعه آن در دستور کار است اما متاسفانه روند اجرایی پروژه ها بلافاصله پس از اربعین متوقف می شود و همین امر باعث کندی روند اجرای آن و هدررفت زمان می شود.

وی ادامه داد: پیمانکاران برای تکمیل پروژه ها با مشکل نقدینگی مواجه هستند اما اگر کار را به موقع انجام می دادند با مشکل افزایش قیمت دلار مواجه نمی شدند.

وی بیان کرد: زمانی که در 48 ساعت این همه ماشین آلات در این پایانه مرزی مستقر می شود بی شک اجرای پروژه ها نیز نباید با مشکل جدی مواجه شود.

درویشعلی کریمی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان گفت: برنامه ریزی های لازم برای تامین آب در پایانه مرزی چذابه در دستور کار است و تا پیش از اربعین اگر سازمان آب و برق وضعیت خط انتقال آب را مشخص کند، دیگر هیچ مشکلی در بحث آبرسانی روستایی نخواهیم داشت.

وی افزود: اکنون استان های معین مشخص شده و 10 روز مانده به اربعین تانکرهای خود را به چذابه ارسال می کنند.

علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: جاهایی که باید در اختیار جمعیت هلال احمر و اورژانس قرار گیرد مشخص شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه اربعین به فصل گرما نزدیک می شود درخواست سیستم سرمایشی داده ایم که نیازمند 10 میلیارد ریال است که اعتبار آن از سازمان هلال احمر درخواست شده است .وی بیان کرد: استان های معین در اربعین امسال در کنار جمعیت هلال احمر بوده و مشکلی در ارایه خدمات به ایران نداریم.

فرامند هاشمی زاده با اشاره به طرح های عمرانی در این مرز برای اربعین امسال، اظهار کرد: اجرای ۱۶ طرح در مرز چذابه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان باید تا قبل از اربعین حسینی امسال به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی یادآور شد: با وجود هماهنگی ها و قولی که داده شد، شاهد عملکرد نامناسب پیمانکاران راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح ها بودیم که باید در این خصوص تجدید نظر کرده و اگر پیمانکار توانایی انجام کار و اتمام طرح را ندارد کار را به پیمانکار دیگری واگذار کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به عدم انجام تعهدات مبنی بر تکمیل پارکینگ و جاده سوسنگرد توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: تکمیل جاده و پارکینگ انجام نشده و با این شرایط اگر نمی توانید کار را انجام دهید باید هرچه زودتر وضعیت تعیین تکلیف شود؛ در این چنین حالتی باید تعارف ها را در کنار گذاشت.

هاشمی زاده افزود: اعتبار اجرای طرح ها از سه منبع اعتبارات استانی، نفت و شهرستان تأمین می شود اما با این روند ادامه کار ممکن نیست در حالی که این کار طی یک هفته قابل انجام بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار