رئیس شورای شهر خرمشهر:
رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: از همان ابتدای آغاز به کار هیأت رئیسه شورای پنجم شهر خرمشهر، مجموعه‌ای حسابرس به‌منظور حسابرسی عملکرد مالی سال 95 و 96 شهرداری خرمشهر انتخاب‌شده و کار این مجموعه به پایان رسیده و به‌زودی نتایج حسابرسی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 24 August 2018

محمدجواد بچاری ظهر امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه و مطبوعات خرمشهر، اظهار کرد: خبرنگاران به معنای واقعی طلایه داران آگاهی بخشی به جامعه هستند، ما خبرنگاران را حلقه ارتباط مردم و مسئولان همچنین بازوی توانمند شورای شهر می دانیم.

وی افزود: تا کنون تلاش ما بر شفافیت و پاسخگویی بوده به همین دلیل عمده جلسات رسمی شورای شهر خرمشهر به صورت علنی برگزار شده است چرا که به ضرورت شفاف بودن با مردم اعتقاد قلبی داریم.

رئیس شورای شهر خرمشهر در خصوص تغییر چندباره سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرمشهر، عنوان کرد: شورای شهر مشخصاً اجازه دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد اما در حوزه نظارت شورای شهر بر این انتصابات بررسی علل و عوامل تغییر سرپرست این سازمان بررسی‌شده فردی هم که اکنون سرپرستی این سازمان را بر عهده دارد نیز سابقاً مدیریت این سازمان را عهده‌دار بوده است.

وی همچنین در خصوص تلاش‌های این دوره از شورای شهر به‌منظور شفاف‌سازی عملکرد مالی شهرداری خرمشهر، اظهار کرد: از همان ابتدای آغاز به کار هیأت رئیسه شورای پنجم شهر خرمشهر، مجموعه‌ای حسابرس به‌منظور حسابرسی عملکرد مالی سال 95 و 96 شهرداری خرمشهر انتخاب‌شده و کار این مجموعه به پایان رسیده و به‌زودی نتایج حسابرسی اعلام می‌شود.

بچاری با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی و تسهیل در دسترسی آزاد به اطلاعات شورای شهر و شهرداری توسط شهروندان خرمشهری، عنوان کرد: علاوه بر اعلام نتایج حسابرسی از شهرداری، ارائه عملکرد شورای شهر نیز در قالب راه‌اندازی پورتال رسمی شورای شهر خرمشهر به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

وی گفت: متأسفانه ادارات در زمینه شفاف سازی عملکرد خود پاسخگوی شورای شهر نبوده اند، بر اساس قوانین موجود شورای شهر باید دارای دسترسی با به بودجه و نحوه هزینه کرد آن توسط دستگاه های اجرایی باشد اما در این زمینه مکاتبات شورای شهر با ادارات خرمشهر بیش از یک ماه است بی پاسخ مانده، قطعاً شورای شهر نیز از اختیارات خود برای دریافت پاسخ استفاده می‌کند.

رئیس شورای شهر خرمشهر همچنین با اشاره به حجم بالای انتشار مطالب تخریب آمیز برعلیه شورای شهر و شهرداری خرمشهر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: حجم انتشار مطالب برعلیه شهرداری و شورای شهر هیچگاه به اندازه انتشار مطالب بر علیه دیگر دستگاه ها نبوده است در حالی که شورای شهر همیشه خودرا پاسخگو دانسته و دائما خواستار ارائه راهکار برای بهبود عملکرد شورای شهر و شهرداری در حوزه های مختلف از سوی نخبگان و فعالان اجتماعی بوده است.

وی در خصوص تعیین وضعیت نیروهای حق‌الزحمه‌ای شهرداری خرمشهر، بیان کرد: متأسفانه هیچگونه ردیف قانونی برای تعیین تکلیف حقوق و مزایای نیروهای حق‌الزحمه‌ای در امورمالی شهرداری خرمشهر وجود ندارد، تلاش های متعددی برای حل مشکل این نیروها داشتیم قطعاً به تبعات اجتماعی آن نیز واقف هستیم.

بچاری افزود: شهرداری و شورای شهر خرمشهر به‌طور مستقیم نمی‌تواند به موضوع استخدام یا تبدیل وضعیت این نیروها ورود کند اما مکاتباتی با استانداری خوزستان به‌منظور اعطای مجوز تبدیل وضعیت این نیروها داشتیم که متأسفانه استانداری پاسخ منفی داده است، قطعاً شورای شهر خرمشهر موضوع تعیین وضعیت نیروهای حق‌الزحمه‌ای را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

وی همچنین با اشاره رو به پایان بودن دوره یک‌ساله هیأت رئیسه شورای شهر خرمشهر، عنوان کرد: ساعت 10 صبح روز شنبه سوم شهریورماه جلسه علنی و رسمی انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر خرمشهر با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار