استاندار قزوین؛
استاندارقزوین در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان گفت:نگاه جزیره ای دستگاه ها؛گره گشا نیست.
کد خبر: ۶۴۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 25 August 2018

نگاه جزیره ای دستگاه ها؛گره گشا نیستنگاه جزیره ای دستگاه ها؛گره گشا نیست

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" صبح امروز در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین ،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،با استماع گزارش های کارشناسی در خصوص بررسی موانع و مشکلات یک واحد پایانه صادراتی حوزه کشاورزی در شهرستان البرزبیان کرد: در آینده نزدیک از این واحد بازدید خواهم کرد و با حضور اعضای کارگروه موانع و مشکلات؛مستقیما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این پایانه در سالهای گذشته با موافقت اولیه دستگاه ها برای تاسیس سورتینگ، انبار، باسکول و سردخانه اقدام کرده ولی هم اکنون برای صدور مجوز نهایی با مخالفت کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مواجه شده است.

زاهدی بیان کرد: در واقع این گونه مخالفت ها مانند آن است که بعد از به دنیا آمدن نوزادی در خصوص صدور شناسنامه وی بحث شود.

استاندار ادامه داد:اگر این طرح اکنون در مرحله واگذاری زمین بود با آن به دلایل مطرح شده از سوی شورای برنامه ریزی استان مخالفت می کردیم ولی الان که به پیشرفت فیزیکی دست یافته نمی توان به آسانی آن را رد کرد.

این مسئول ارشد استان با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت مرجع نهایی صدور مجوز پایانه های صادراتی است افزود: صدور مجوز بسیاری از طرح ها در تهران خود یکی از مشکلات دیگر استان است چون مسئولانی که در تهران این طرح ها را بررسی می کنند از وضعیت و نیاز استان اطلاعی ندارند.

زاهدی افزود: متاسفانه از سوی دیگر دستگاه های اجرایی نیز به صورت جزیره ای و خرد به طرح های سرمایه گذاری در استان نگاه می کنند و همین موضوع مانع اجرای طرح های بلند مدت توسعه ای در استان می شود.

به گفته وی، به عنوان مثال طی سالهای گذشته سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور برای رفع مشکلات سرمایه گذاران مطرح شد اما به دلیل قوانین جداگانه دستگاه ها این سامانه در عمل کاری از پیش نبرد.

استاندار قزوین با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح پایانه صادراتی خادم مولا افزود: برای جلوگیری از تضییع حقوق سرمایه گذار و بررسی بیشتر این طرح با همه اعضای کارگروه به محل پایانه صادراتی مراجعه کرده و تصمیم نهایی را در آنجا اتخاذ خواهیم کرد
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار