فرماندار دهلران گفت: 196 پروژه در حوزه های مختلف عمرانی ، زیرساختی ، اقتصادی و فرهنگی طی 2 سال گذشته با حجم سرمایه گذاری افزون بر 70 هزار میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده است.
کد خبر: ۶۴۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 25 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید حسینعلی موسوی اظهار داشت: این پروژه ها در زمینه عمرانی، اقتصادی، خدماتی، بهداشتی، آموزشی، نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی هستند که موجب توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در این شهرستان مرزی شده اند.
وی یکی از این پروژه ها را مجتمع ان جی ال 3100 دهلران عنوان کرد و افزود: در این پروژه که از پیشرفت مناسبی نیز برخوردار است، یک هزار نفر مشغول فعالیت هستند که 51 درصد آنها بومی و 41 درصد نیز غیربومی هستند.
فرماندار دهلران پتروشیمی این شهرستان را با 37 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، آبیاری تحت فشار E1 و E2 با 480 میلیارد ریال، شبکه های آبیاری دشت عباس با پنج هزار و 620 میلیارد ریال ، شبکه های آبیاری دویرج یک و 2 با سه هزار و 660 میلیارد ریال، بهره برداری از طرح احیای اراضی 38 هزار هکتاری عین خوش و فکه با هشت هزار و 600 میلیارد ریال ، طرح آبیاری پهله و پرچینه با 200 میلیارد ریال ، احداث پل بلوطستان و خربزان، واریانت میمه به آبدانان و میمه به گوراب را از مهم ترین پروژه هایی برشمرد که طی 2 سال گذشته اجرا شده یا در مراحل اجرایی قرار دارند.
موسوی تاکید کرد: پتروشیمی دهلران در حال تجهیز کارگاه و خاکبرداری است و با پیشرفت مناسب و 150 نیرو در حال فعالیت است که با اجرای کارهای زیرساختی و تاسیساتی زمینه اشتغال یک هزار نفر دیگر را فراهم می کند.
وی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک طی 2 سال گذشته گفت: تلاش می شود این پروژه دهه فجر سال جاری بهره برداری شود، ضمن اینکه در هفته دولت امسال مرحله دوم این پروژه بطول 18 کیلومتر با اعتبار 450 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی می شود.
فرماندار دهلران کلنگ زنی چهار حلقه چاه آب شرب برای شهر دهلران با اعتبار 20 میلیارد ریال جهت بهره مندی مردم شهرستان ، بهره برداری روکش آسفالت پنج کیلومتر مسیر کاور به زرین آباد در مرحله اول با 20 میلیارد ریال اعتبار و کلنگ زنی حذف نقطه حادثه خیز در پنج کیلومتری دهلران با 20میلیارد ریال اعتبار را از دیگر پروژه های هفته دولت ذکر کرد و افزود: برای بهره برداری و کلنگ زنی 44 پروژه این هفته که شامل 39 پروژه بهره برداری و پنج پروژه کلنگ زنی لست، اعتباری بالغ بر 571 میلیارد ریال هزینه می شود.
موسوی به هزینه 110 میلیارد ریالی دولت در خصوص دانشکده فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان و در دست اجرا بودن سامانه گرمسیری و نقش آن در تحول کشاورزی منطقه اشاره کرد و افزود: سامانه گرمسیری در سطح 6 هزار هکتار از اراضی منطقه در حال اجراست ضمن اینکه به 15 هزار هکتار نیز قابل گسترش است و در حال تلاش هستیم تا 9 هزار هکتار باقیمانده نیز به این طرح اضافه شود.
وی به روند احداث جاده چمسرخ و نقش آن در خارج کردن زرین آباد از بن بست و کاهش فاصله شهرستان به استان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از 15 سال تعطیلی این پروژه در صدد فعال سازی دوباره آن هستیم تا علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز نصریان و تیناب از طریق مسیر هور نقاط پرحادثه نصریان و تیناب در تردد به زرین آباد حذف شوند و تا پایان سال جاری مسیر هور را برای تردد راه اندازی کنیم.
فرماندار دهران گفت: گاز رسانی به بخش های زرین آباد و میمه شروع شده و تا پایان سال جاری یا خرداد ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
موسوی یکی از طرح های مهم این شهرستان در حوزه کشاورزی را احداث کارخانه تولید قند برشمرد و گفت: مجوزهای ایجاد این کارخانه اخذ شده و در صورت واگذاری 200 هزار هکتار زمین برای کشت چغندرقند واگذار و زمینه اشتغال 15 هزار نفر فراهم می شود.
وی اضافه کرد: پروژه چهار خطه کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک در مرحله انتخاب پیمانکار است و امیدواریم سال 99 شاهد راه اندازی آن باشیم.
وی به اقدامات زیر ساختی برای راه اندازی مرز چیلات پرداخت و اظهار داشت: با توجه به هزینه 340 میلیارد ریالی برای تکمیل زیرساخت ها هم اکنون مرز چیلات آماده است و استاندار ایلام نیز در سفر اخیر به چیلات سقف اعتباری آن را باز اعلام کرد و مشکلی برای هزینه های زیرساختی و تکمیل آنها وجود ندارد و امیدواریم با توجه به رایزنی های وزارت امور خارجه، وزارت کشور و هیات دولت، طرف عراقی پای کار آید.
فرماندار دهلران به دستاوردهای سفر استاندار به شهرستان و تخصیص اعتبار برای پروژه ها اشاره و تاکید کرد: برای هدایت آبگرم در این سفر 20 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد و بزودی عملیات مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام و کلنگ زنی می شود، ضمن اینکه سال گذشته نیز پنج میلیارد ریال برای مطالعات هدایت آن از طریق کانال و تونل جهت اراضی پائین دست به امور آب شهرستان اختصاص یافت.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به جذب 130 میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد حوزه اشتغال روستایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: زمینه اشتغال بیش از 300 نفر با اجرای طرح ها فراهم شد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
جناب فرماندار کاش بفرمایید این هزار نفر کی و چطور مشغول شدن ؟ ما که هیچ آگهی استخدامی برای این پروژه ها ندیدیم. خدا از هر کس که عدالت را رعایت نمیکند و به صورت مخفیانه و با پارتی بازی افراد را استخدام میکند نگذرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار