عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هنوز هیچ تقسیمی در رژیم حقوقی خزر صورت نگرفته، اما دشمن با توقع زایی درباره سهم 50 درصدی ایران از این ساحل به دنبال سوء استفاده از احساسات وطن دوستانه مردم است.
کد خبر: ۶۴۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 25 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد جمالی نوبندگانی درباره کنوانسیون خزر گفت: قطعا هنوز در حاشیه های خزر هیچ تقسیمی صورت نگرفته است اما متاسفانه افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند از روی احساسات و تحت تاثیر بازی دشمن اما واگرهایی را در خصوص این کنوانسیون مطرح می کنند.

جمالی نوبندگانی افزود: کسانی که بحث سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر را پیش کشیده و آن را با عهدنامه های گلستان و ترکمانچای در زمان قاجاریه مقایسه می کنند، باید حتما اسنادی را در این زمینه ارائه دهند و بدون مطالعه، آگاهی و از روی احساسات در این زمینه اظهار نظر نکنند.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: کسانی مانند سلطنت طلب ها و منافقین این شبهات را مطرح کرده وبه آن دامن می زنند. در این شرایط باید گفت که سلطنت طلبان بودند که به جدایی بحرین از ایران رای دادند و منافقین نیز در خط دشمن و با صدام در حمله به کشور همراه شدند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی تنها حاکمیتی در تاریخ ایران است که در زمان جنگ 8 ساله با قاطعیت دفاع کرد و حاضر نشد که ذره ای از خاک کشور در تصرف و اشغال دشمن در آید.

جمالی نوبندگانه ادامه داد: از طرفی بحث درباره رژیم حقوقی دریای خزر نه موضوعی تک سویه که چند وجهی است و از بحث های مشترک دیپلماسی، حقوق بین الملل، حقوق دریاها و مسائل مرزی و ساحلی، تا مسائل زیست محیطی و کشتیرانی و رفت و آمدهای نظامی و عدم حضور بیگانگان را شامل می شود و نمی توان یک جانبه به این موضوع نگاه کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دشمن با سوء استفاده از احساسات وطن دوستی که در کشور وجود دارد تلاش می کند نوعی از «توقع زایی» را ایجاد و موضوعی را به عنوان هدف تعیین کند که قطعا دستیابی به آن هدف غیر ممکن است.

وی افزود: مردم باید مطالعه کنند که مثلا ساحل کشوری مانند قزاقستان چندکیلومتر است. منتقدان پیش از انتقاد و حمله به نمایندگان مجلس بهتر است که تاریخ و اظهار نظر مورخان خبره را مطالعه کنند و سپس در این زمینه اظهار نظر نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار