استاندار خوزستان:
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باهنر افرادی از بطن مردم بودند، افزود: بعد از یک حکومت شاهنشاهی و متکبر، انقلابی عظیم و مردمی شکل گرفت و افرادی از درون همین انقلاب زمام امور را به دست گرفتند. شهید رجایی و شهید باهنر، دو الگوی مثال‌زدنی برای همه آحاد مختلف مردم مخصوصا دولتمردان هستند.
کد خبر: ۶۴۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 26 August 2018

غلامرضا شریعتی در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارمندی که امروز یکشنبه (چهارم شهریورماه) برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: معنا و مفهوم تأثیرگذاری هفته دولت در این است که راه دولتمردانی که با رشادت در مقابل دشمن ایستادند و جان خود را فدا کردند را دنبال کنیم. شهیدانی که به راستی مصداق ایمان و اخلاص بودند و پیوند ناگسستنی با آرمان‌های امام عظیم‌الشأن و انقلاب داشتند.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باهنر افرادی از بطن مردم بودند، افزود: بعد از یک حکومت شاهنشاهی و متکبر، انقلابی عظیم و مردمی شکل گرفت و افرادی از درون همین انقلاب زمام امور را به دست گرفتند. شهید رجایی و شهید باهنر، دو الگوی مثال‌زدنی برای همه آحاد مختلف مردم مخصوصا دولتمردان هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به دیگر خصوصیت‌های شهید رجایی و شهید باهنر گفت: حق‌طلبی و ایستادگی در برابر ظلم از ویژگی‌های این دو بزرگوار است و باید این ویژگی‌ها الگو و اسوه‌ای برای مسئولین باشد تا بتوانیم در مسیر پرفراز و نشیب انقلاب گام برداریم.

شریعتی گفت: روز بسیج کارمندی را روز تجلیل از انسان‌های خوب و شایسته‌ای است که در حال خدمت به مردم هستند. فعالیت همه کسانی که همه فکرشان گشایش کار مردم و تامین امنیت در جامعه است، شایسته تقدیر و بیان است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی و در میان کارکنان دولت اسلامی نباید فکری جز کسب رضایت مردم وجود داشته باشد، گفت: هرچه کارکرد و بازدهی سازمان‌ها باکیفیت‌تر باشد، موجب رضایت بیشتر مردم می‌شود .

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم رعایت عدالت و قانون عنوان کرد: جلوگیری از نافرمانی، سستی و تنبلی به ما کمک خواهد کرد تا از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری کنیم و حق دیگران تضییع نشود که همه این موارد جزو خصوصیات یک کارمند نمونه محسوب شود.

شریعتی گفت: همه می‌دانیم که کارکنان در میدان زندگی با تنگنا مواجه می‌شوند، اما کارکنان موفق کسانی هستند که راه خروج از تنگناها را بشناسند. برخی مشکلات و تنگناها را دشمنان برای فاصله انداختن میان مردم و مسئولین طراحی می‌کنند که باید راه برون‌رفت از این مشکلات را بشناسیم.

وی سازمان‌ها و مراتب اجرایی را نیازمند افراد متعهد و متخصص دانست و گفت: اگر فردی از نظر علمی شایستگی قبول مسئولیتی را ندارد نباید مسئولیت را بپذیرد زیرا پذیرفتن مسئولیت در صورت نداشتن شایستگی علمی با تقوای الهی متضاد است.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته با اهتمام نسبت به مطالبات مردمی و تلاش برای فراهم کردن نیازهای جامعه گام برداشته است.

وی افزود: در خوزستان نیز در سال گذشته با پیگیری‌هایی که داشتیم توانستیم دستاوردهای خوبی به دست بیاوریم و پروژه‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی داشتیم.

شریعتی گفت: در ایام هفته دولت 347 پروژه به ارزش 651 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که 86 پروژه از این تعداد در مناطق روستایی و 261 پروژه در مناطق شهری بوده‌اند. البته پروژه‌های بزرگ دیگری از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در هفته دولت یا مدتی بعد به بهره‌برداری می‌رسند که خارج از این اعتبار هستند. همچنین ورزشگاه فولاد خوزستان و برخی پروژه‌های دیگر آماده بهره‌برداری هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: دو روز پیش حدود 57 میلیارد تومان پروژه‌های کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در خوزستان به بهره‌برداری رسید و برای اولین بار باغ نخیلات با آبیاری قطره‌ای مورد بهره‌برداری قرار گرفت که امیدواریم این موارد موجب بهبود شرایط و بالا بردن بهره‌وری در زمینه‌های مختلف مخصوصا آب شود.

شریعتی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته است و سطح اعتباری و بودجه‌ای خوزستان را از استان پنجم به استان اول ارتقا داده تا بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

وی گفت: مشکلاتی در خوزستان مخصوصا در حوزه زیرساختی وجود دارد که امیدواریم در برنامه چند ساله بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم و شرایط خوزستان در حوزه زیرساختی متناسب با شأن این استان شود و امیدواریم با سفرهای وزرا و برخی دیگر اعضای دولت برنامه‌ها و پروژه‌های خوزستان را پیگیری کنیم و مشکلات رفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار