شهردار اهواز:
شهردار اهواز گفت: مسیر دسترسی اتوبان گلستان به مسیر پل ششم موجب تسهیل در تردد شهروندان و کاهش حجم عمده ای از ترافیک خیابان کارگر می‌شود که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۴۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 28 August 2018

منصور کتانباف شهردار اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز این توفیق را دارد که پروژه هایی را که مورد نیاز شهر هستند و کارکرد و عملکردشان فرهنگی و اجتماعی است را در هفته دولت به بهره برداری برساند.

وی افزود: پروژه هایی که در حوزه آموزش شهروندی طی سالهای گذشته کار آنها آغاز شده بود در این دوره در حال تکمیل هستند که از آن میان می توان به اتمام ساختمان و تجهیز سرای محله کیانشهر اشاره کرد که ساخت آن به پایان رسیده و به زودی این مرکز به صورت هیئت امنایی و توسط مردم اداره خواهد شد.

شهردار اهواز ایجاد سراهای محله را الگویی موفق از سایر کلانشهرها دانست که دارای 14 کارکرد در زمینه آموزشی و آموزش شهروندی هستند و گفت: ایجاد کتابخانه در این سراها با هدف افزایش سرانه مطالعه شهروندان و خانه بازی برای سرگرمی و تفریح کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به ایجاد خانه های سلامت، ورزش، کارآفرینی، جهاد و شهادت، حجاب و عفاف و ایثار در سراهای محله اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: اهالی محله بتوانند از این سراها جهت گذراندن اوقات فراغت استفاده کنند و نیازهای خود را در این سراها مطرح و حل کنند.

منصور کتانباف به سایر پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت نیز اشاره و تصریح کرد: چندین پروژه ورزشی و بهسازی، پیاده رو سازی و آسفالت آماده افتتاح هستند که امیدوارم در این هفته در اختیار شهروندان قرار گیرند.

شهردار اهواز همچنین دیگر پروژه های هفته دولت که قابل افتتاح و بهره برداری هستند را برشمرد و گفت: یکی از این پروژه ها مسیر دسترسی اتوبان گلستان به مسیر پل ششم است و به دلیل اینکه کارخانجات فولاد سازی و نورد لوله در این مسیر قرار دارند و عمده ترافیک منطقه به دلیل تردد ماشین های سنگین این کارخانجات است با احداث این پروژه تردد شهروندان تسهیل شده و حجم عمده ای از ترافیک خیابان کارگر را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: این مسیر هم اکنون و به طور غیر رسمی در حال بهره برداری است و تنها نصب تابلوهای راهنمایی و خط کشی آن باقی مانده است و بخش روشنایی مسیر نیز در تعهد شرکت برق است که امیدواریم با سرعت بیشتری انجام شود که بصورت رسمی در هفته دولت به بهره برداری برسد.

منصور کتانباف همچنین از بهسازی و آسفالت تعدادی از خیابانهای کوی مهدیس خبر داد و اظهار کرد: پروژه های زیادی در سطح شهر در حال انجام است که یکی از این پروژه ها که بسیار هم تاثیر گذار است، تکمیل رینگ بلوار ساحل شرقی است که کوی شیبان را به پل شهید دقایقی(پل سوم) متصل می کند و پل نهم که در مسیرآن قرار دارد نیز در حال احداث است.

شهردار اهواز همچنین از احداث 14 کیلومتر ساحل سازی از مسیر شیبان تا فاز 3 کوی ملت که توسط سازمان خدمات موتوری در حال انجام است خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسد و با اجرای آن 45 درصد ترافیک به بلوار ساحلی منتقل می شود.

وی ادامه داد: قطعه دیگر این پروژه که حدود 5200 کیلومتر است از فاز سوم تا کوی ملت و کریدور نفت ادامه دارد و خوشبختانه مردمی که در آن محدوده ساکن هستند همکاری خیلی خوبی با ما داشتند. بخشی هم که با تاسیسات نفتی تلاقی دارد با تعامل با ارگانهای مربوطه و تغییر مسیر در حال انجام است. بخشی از 3800 متر انتهایی پروژه نیز که از کریدور نفت تا پارک شهروند است آسفالت شده و بخشی دیگر آماده آسفالت است که امیدواریم در زمان بندی صورت گرفته به پایان برسد و موجب سهولت تردد شهروندان شود.

منصور کتانباف در خصوص اجرای فازهای بعدی تقاطع چند سطحی شهید بندر نیز گفت: یک مسیر این پروژه از میدان پنج اسب تا فرودگاه و از سمت دروازه به سمت میدان پنج اسب در حال فعالیت است و امیدواریم تا انتهای امسال این دو مسیر به بهره برداری برسند که بیش از 80 درصد کل پروژه را در بر می گیرد.

وی گفت:مسیر کوی رمضان به کوی نفت که به نام برادران شهید خادم سید الشهدا نامگذاری شده است هم روزهای پایانی را سپری می کند که 10 کیلومتر از مسیر را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی می شود. البته سپاه انقلاب اسلامی دراجرای این پروژه با ما همکاری خوبی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار اهواز در خصوص پارک بانوان گلستان نیز گفت: این پارک هم اکنون در حال استفاده است و نیازمند احداث زمینهای باز ورزشی ، سالنهای ورزشی و پیست دوچرخه سواری و ... است. البته در این مکان استخر و سالن چند منظوره نیز در حال احداث است.

منصور کتانباف همچنین از بهسازی پارکهای مناطق و محلات خبر داد و گفت: برای ساخت پارک باید زمین مورد نیاز آن نیز وجود داشته باشد. قطعا همه محلات به سرانه ها از قبیل پارک نیاز دارند. اما اکنون در حال بازپیرایی پارکهای سطح شهر هستیم.

وی گفت: بر اساس تمهیداتی که اتخاذ شده، دو مناقصه در حوزه آسفالت در دست انجام داریم و حدود 100 معبر را شناسایی کردیم که در معابر شریانی، ترمیم و روکش آسفالت انجام می شود.

شهردار اهواز در پایان با ذکر این نکته که شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است که منابع هزینه ای آن صد در صد از مردم تامین می شود، از شهروندان به دلیل درک متقابلی که از وضعیت موجود شهر دارند و کمک می کنند تا شهرداری به سمت بهبود شرایط حرکت کند، تقدیر و تشکر ویژه کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار