کد خبر: ۶۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 28 August 2018

تابناک / نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به لغو عملیات اجرایی سد لاسک گفت: کسانی که مخالف احداث سد بوده ساکن منطقه نیستند و نگران خرابی استراحتگاهشان هستند و در خوشبینانه‌ترین حالت امیدوارم دست‌هایی پشت پرده نبوده و انگیزه سیاسی نداشته باشند.

حجت الاسلام مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس عصر روز گذشته در شورای اداری استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد با انتقاد از عدم کلنگ زنی سد لاسک که وعده آن به مردم داده شده بود گفت: عدم حضور وزری نیرو در شفت موجب ناراحتی مردم شد.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان تنها محرومیت را برای روستائیان دارند افزود: زیبایی و طبیعت روستا برای مسافرانی است که بدون هزینه‌ایی در طبیعت اسکان یافته و چیزی جز تخریب محیط زیست و بار ترافیکی برای استان به همراه ندارد.

 

افتخاری با اشاره به لغو عملیات اجرایی سد لاسک اذعان کرد: سد لاسک از مطالبات مردم منطقه است و کسانی که مخالف احداث سد بوده ساکن منطقه نیستند و نگران خرابی استراحتگاهشان هستند و در خوشبینانه‌ترین حالت امیدوارم دست‌هایی پشت پرده نبوده و انگیزه سیاسی نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای محیط زیست شکننده است تصریح کرد: در برخی دستگاه‌ها افرادی هستند که عمداً کارشکنی می‌کنند و عواقب آن را مردم باید تحمل کنند.

 

افتخاری با تصریح اینکه سد لاسک دارای مجوز زیست محیطی است گفت: کسانی که معتقدند سد لاسک میخی بر تابوت تالاب انزلی است جرأت گفتن حقیقت را ندارند، مشکل تالاب انزلی ۷۴۰ هزار مترمکعب رسوباتی است که وارد این تالاب شده و صدای کسی هم در نمی‌آید.

 

وی لغو عملیات کلنگ زنی سد لاسک را برای بازنگری دوباره طرح اعلام کرد و افزود: عده‌ایی خوشحال نباشند که حرفشان به کرسی نشسته و این سد متوقف شده است، چنین خبری نیست.

 

افتخاری با بیان اینکه مردم روستای لاسک بیش از ۱۵ سال است که اجازه ساخت و فروش ازاضی خود را ندارند تاکید کرد: از مردم لاسک عذرخواهی می‌کنم و این قول را می‌دهم در آینده‌ایی نزدیک عملیات سد لاسک و باغبانان اجرایی خواهد شد.

 

در ادامه محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه فاضلاب شهری مهمترین معضل گیلان است که استان را در آینده‌ایی نزدیک به مخروبه‌ایی تبدیل می‌کتد گفت: طی ۱۰ سال آینده فاجعه‌ایی زیست محیطی در گیلان رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه فاضلاب تمام شهرها و روستاهای استان به رودخانه‌ها و دریا ریخته می‌شود افزود: اگر مشکل فاضلاب گیلان را به عنوان طرح ملی نبینیم آیندگان ما را مورد نقد قرار می‌دهند.

 

قربانی با تصریح اینکه ۸۰ درصد بارندگی‌ها در پائین سد سفیدرود است اذعان کرد: احداث سدهای لاستیکی جهت ذخیره سازی آب یک ضرورت است ضمن اینکه می‌تواند در توسعه گردشگری موثر باشد.

 

وی با اشاره به فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه برق استان بیان کرد: شبکه برق پاسخگوی جمعیت استان و گردشگران نیست و مدیران این حوزه نیز به دلیل مراجعات بسیار مردم و رفع سطحی معایب فرسوده شدند.

 

اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نیز با بیان اینکه در برخی مناطق آب شیرین تبدیل به آب شور شده است افزود: برخی مناطق رودسر و املش فاقد آب آشامیدنی بوده و با تانکر آب رسانی می‌شود.

 

وی با تاکید بر شناسایی شبکه‌های آبرسانی منطقه و نوسازی آن اذعان کرد: سد پلرود که عاملی مهم در مهار آب است نیازمند تملک زمین اطراف سد و احداث جاده جایگزین با حمایت های وزارت نیروست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار