معاون اداره کل گمرک خوزستان:
معاون اداره کل گمرک خوزستان گفت: جریان واردات و صادرات کالا در گمرکات استان برقرار و توقف خاصی اعمال نشده است.
کد خبر: ۶۴۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 29 August 2018

علی قبادی در نشست خبری خود اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی در راستای قانون تجارت الکترنیک و تحقق دولت الکترونیک، کاهش مراجعات ارباب رجوع، شفافیت اطلاعات و همچنین رعایت حقوق شهروندی نسبت به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی اقدام کرده است.

وی افزود: این سامانه در زمینه ارائه خدمات به صورت وحدت رویه در کشور بدون کاغذ اجرا و به صورت الکترونیکی فعال است؛ با راه اندازی سامانه فوق هیچ کاغذی در فرآیند تشریفات گمرکی، اظهارنامه های وارداتی و صادراتی نداریم و با سازمان های همجوار نیز ارتباط سامانه ای و الکترونیکی داریم.

معاون امور گمرکی خوزستان با اشاره به اینکه گمرک خوزستان جزو سه گمرک اول کشور در زمینه صادرات و واردات است، تصریح کرد: گمرک این استان به خصوص گمرک بندر حضرت امام (ره) موقعیت استراتژیک خاصی دارد و اکثر کالاهای اساسی کشور از گمرک این بندر وارد می شود و روند واردات کالا جاری و روان است.

قبادی با اشاره به اینکه صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات شملچه و چذابه برقرار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه تولید در کشور نسبت به خارج شاید بیشتر باشد؛ بنابراین تا تعادل اقتصادی پیش نیاید احتمالا مورد قاچاق وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آمار صادرات استان در پنج ماه سال جاری خبر داد: در این مدت میزان صادرات غیرنفتی هفت میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۳۳ تُن به ارزش سه میلیارد و ۲۱ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۳۰۴ دلار است.

معاون امور گمرکی خوزستان اضافه کرد: طی همین مدت میزان واردات نیز به ارزش دو میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۳۵ دلار به میزان ۶ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۶ تُن بوده است.

قبادی با اشاره به اینکه درآمد گمرکات به صورت متمرکز وارد خزانه می شود، بیان کرد: میزان درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال بود.

وی عنوان کرد: گمرک بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا مصوب ۱۳۹۲ وظیفه بررسی اسنادی و ارزش کالاهای توقیفی را دارد.

معاون امور گمرکی خوزستان گفت: ارائه آمار از رسوب کالا در حوزه بنادر انجام می شود ولی در حوزه گمرکات با تائید و اعلام نظر سامانه ای سازمان های همجوار هیچ مانع قانونی برای ترخیص کالا نداریم؛ همچنین تاکنون هیچ توقف واردات و صادراتی در حوزه گمرک اعلام نشده است.

قبادی یادآور شد: گمرک مجری اجرای بخشنامه ها است و سیاست گذاری در سطح ملی انجام و مقررات از وزارتخانه های مطبوع به ما ابلاغ می شود.

وی اظهار کرد: جریان واردات و صادرات کالا در گمرکات استان برقرار و توقف خاصی اعمال نشده است.

معاون امور گمرکی خوزستان ادامه داد: طبیعتا گذار از تجارت سنتی به مدرن با وجود تکنولوژی های جدید نیاز به امکانات و تجهیزات خاصی دارد؛ برای تسهیل فرآیند صادرات و واردات (تشریفات گمرگی از جمله مسافری، ترانزیتی، صادرات و واردات) تهیه دستگاه ایکس ری کامیونی به مرکز اعلام شده است.

قبادی در پایان خبر داد: منطقه آزاد برای تهیه دستگاه ایکس ری شلمچه تعهد داشته که در مرحله نصب است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار