کد خبر: ۶۴۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 29 August 2018

تابناک / رئیس شورای شهر انزلی گفت: تالاب بینالمللی انزلی خط قرمز مردم این خطه و متعلق به تمام مردم ایران است.

امیر احمدی فر شامگاه دوشنبه در جشنواره لاله های تالابی در شهر انزلی اظهار داشت: از تمام نمایندگان مجلس، دولت و مسئولان اجرایی استان انتظار داریم برای حفظ این ذخیره ارزشمند، مانع اجرای پروژههای غیرکارشناسانه شوند.
وی با اشاره به این که در صورت احداث سد لاسک یکی از یازده شریان اصلی تالاب انزلی قطع و حیات آن به خطرمی افتد افزود:به همین خاطر خواهان توقف این طرح هستیم .
احمدیفر با اشاره به اینکه تالاب انزلی یکبار مورد هجوم گونه مهاجم آزولا قرار گرفته است افزود: این گیاه مهاجم آسیبهای بسیار فراوانی را بر پیکره تالاب بینالمللی انزلی وارد آورد اما مردم این خطه و شهر بندرانزلی دیگر اجازه آسیبزدن به این تالاب را به هیچ کسی نمیدهند.
وی ورود فاضلابها به دریای خزر و نفوذ شیرابه به آبهای زیرزمینی را نگران کننده خواند و ابراز داشت: از تمام مسئولان کشوری انتظار داریم به جای اجرای پروژههای مخربی نظیر سد لاسک برای حل معضل پسماند شهرهای شمالی به ویژه استان گیلان و شهر بندرانزلی فکری اساسی کنند.
احمدیفر با اشاره به تخصیص 2 میلیارد دلار توسط دولت برای اجرای طرح احیای تالابها و حل معضل پسماند شهرهای شمالی افزود: عدم پذیرش این طرح از سوی مجلسیها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و امیدواریم برای تصویب چنین اعتباراتی به جای مخالفت، بیش از اینها همکاری کنند.
رئیس شورای شهر بندرانزلی به برنامه ششم توسعه و اولویتهای دولت اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهور یکی از چهار محور توسعه را محیط زیست و یکی از چهار محور برنامه محیط زیستی خود را احیای مجدد تالابها و ساماندهی پسماندها اعلام کرده است.
وی به سیاست دوگانه دولت نیز در خصوص احیای تالابها اشاره و ضمن انتقاد جدی از برخی تصمیمات گرفته شده بیان داشت: دولت از طرفی 2 میلیارد تومان را برای اجرای طرح احیای تالابها اختصاص میدهد اما از طرف دیگر مجوز احداث طرح مخربی نظیر سد لاسک را صادر میکند.
رئیس شورای شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به همراه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورودش به انزلی خبر از احیای تالاب انزلی با صرف اعتبار 850 میلیارد تومان میدهد اما در عمل برخلاف این تصمیم عمل شد.
احمدیفر اظهار داشت: برای همه ما جای تعجب است با پروژهای که تمام جامعه دانشگاهی و کمیته ارزیابی استان در سازمان حفاظت محیط زیست اجرای آن را زیانآور میدانند چگونه موافقت میشود.
رئیس شورای شهر بندرانزلی اهداف برگزاری جشنواره لاله تالابی در بندرانزلی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: همه مردم و شهروندان این خطه در این جشنواره حضور پیدا کردند تا به همگان بگویند تالاب بینالمللی انزلی خط قرمز آنها است و هیچ کسی حق نابود کردن آن را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار