معاون فرماندار آبادان:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان، دفاع مقدس را محدود به یک هفته خاص ندانست و بر لزوم توجه به آن در طول سال تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 31 August 2018

بیژن ربیعی در جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس در محل فرمانداری آبادان افزود: یکی از مسائل قابل توجه و پرداخت درباره هفته دفاع مقدس آنکه موضوع پاسداشت آن نباید تنها به یک هفته مختص شود، آنچه در قالب برنامه ریزیهای نرم افزاری و تبیین ارزشهای دفاع مقدس و اثرات آن در منطقه، استان و کشور انجام می شود، مختص یک هفته نیست و بایستی در طول سال و به صورت تناوب در این باره برنامه هایی را به اجرا در آورد.

وی اظهار کرد: به لحاظ ارزشی که هفته دفاع مقدس در برابر تهدیدات خارجی و استکباری دارد بایستی از ظرفیت این هفته در جهت دفع فتنه دشمنان و تبیین ارزشهای دفاع جانانه و حماسی برای نسل چهارم انقلاب بهره برد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس در دو بخش اهداف و راهبردها پیگیری و انجام می شود، تصریح کرد: اهداف برنامه های خاص این ایام مدون است و مبارزه با استکبار نقش و اثری است که این اهداف در جامعه بر جای می گذارد.

ربیعی گفت: در موضوع راهبرد نیز با توجه به تحولاتی که در عرصه نوین ارتباطی در نظام استکباری رسانه ای طراحی شده بایستی در این حوزه خودمان را تجهیز کنیم و در راهبردهایمان تجدید نظر کنیم، برنامه های هفته دفاع مقدس نباید تنها به برگزاری نمایشگاه، مصاحبه، رژه و امثال این محدود شود.

وی افزود: برای تبیین ارزشهای دفاع مقدس نباید تنها به اهداف تبیین شده قبلی اکتفا کرد بلکه بایستی با مکانیزم جدیدتری آن را دنبال کنیم، بایستی در بحث اثرگذاری ظرفیت های موجود که از آن برای اثرگذاشتن در جامعه و بر روی جوانان استفاده می شود، بازنگری جدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت شبکه های اجتماعی بایستی به عنوان یک رویکرد جدی و بهینه مورد توجه قرار گیرد، بایستی از دیدگاههای سنتی خارج و خودمان را به روزتر کنیم تا به اهداف تبیین شده دست پیدا کنیم.

ربیعی گفت: باید پاسداشت دفاع مقدس به سمت مردمی شدن پیش رود تا به این ترتیب ارزشهای دفاع مقدس در بدنه جامعه دیکته و تزریق شود، همچون ایام محرم، هفته دفاع مقدس نیز بایستی نگاهی مردمی به خود گیرد که در طی این مسیر بازگویی خاطرات و تبیین و انتقال ارزشها نقش به سزایی دارند.

وی افزود: رسانه های منطقه نیز با خروج از پوشش صرف اخبار مربوط به برگزاری برنامه های مناسبتی، نسبت به انعکاس اخبار مبادرت کنند، خروجی رسانه ها در ایام یاد شده بایستی دفاع مقدس باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار