مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خبرداد:
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه بیش از 95 درصد مواد اولیه مصرفی ما تولید داخلی هستند، گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار محصولات خود را در بورس کالای ایرانی عرضه می‌کند زیرا یکی از راه‌های نجات بنگاه‌های اقتصادی ارائه محصولات در بورس کالا و خرید مواد اولیه از آن است.
کد خبر: ۶۴۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 31 August 2018

عبدالرضا محمود پور اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار محصولات خود را در بورس کالای ایرانی عرضه می‌کند زیرا یکی از راه‌های نجات بنگاه‌های اقتصادی ارائه محصولات در بورس کالا و خرید مواد اولیه از آن است.

وی افزود: تا پیش از این کار، مواد اولیه را از بورس کالای ایرانی خریداری می‌کردیم اما محصولات تولیدی شرکت را در خارج از بورس عرضه می‌کردیم اما اکنون و برای اولین بار محصولات خود را در قالب بورس عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه عرضه کالا در بورس به دلیل رقابتی بودن آن حامی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای برای بورس کالای ایرانی، مواد فلزی را قیمت گذاری کرده است. این کار شاید به منظور حمایت از مصرف کنندگان باشد اما باعث فاصله گرفتن تولیدکنندگان کالا از فضای رقابتی می شود.

محمود پور عنوان کرد: اگر قیمت گذاری های انجام گرفته در بحث قیمت مواد فلزی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، با کار کارشناسی و با کسب نظر تولیدکنندگان و برگزاری جلسات منسجم انجام می شد، از این طرح قیمت گذاری حمایت می کردیم اما در این زمینه نباید فضا ضد تولیدکننده یا مصرف کننده باشد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برای اجرای این طرح قیمت گذاری کار کارشناسی خوبی انجام نشده است و وزارت صنعت بخشنامه قیمت گذاری مواد فلزی را بدون انجام کارهای کارشناسی صادر کرده است. در این زمینه قطعا اگر شرایط به همین روال پیش برود، بازرگانان دیگر علاقه ای به فعالیت در فولاد نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در حال حاضر بر اساس قیمت گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به ازای هر یک کیلوگرم فولاد، مبلغ دو هزار و 540 تومان قیمت تعیین شده است در حالی که این عدد، معادل هزینه تولیدکنندگان هم نیست و هیچ سود دهی برای آن ها ندارد.

محمود پور ادامه داد: درخواست داریم که قیمت ها واقعی و بر اساس استاندارد جهانی تعیین شود زیرا این کار قطعا باعث توسعه رقابت در بورس کالای ایرانی نیز می شود. یکی از مواردی که وزارت صنعت باید برای تسهیل گری صادرات انجام بدهد، افزایش رقابت پذیری است.

وی با اشاره به شرایط و مشکلاتی که در بحث صادرات محصولات فولادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شاید تا آبان ماه فرصت صادرات از شرکت های فولادی گرفته شود و دیگر امکان صادرات نداشته باشیم. در صنعت فولادسازی کشور 10 میلیون تُن مازاد تولید سالانه وجود دارد و در این زمینه تقاضا داریم وزارت صنعت حداقل تا پیش از آبان ماه که تحریم های جدید اعمال می شود، فرصت صادرات فولاد را از صادرکنندگان نگیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث اثرات تحریم ها بر فعالیت فولاد اکسین، گفت: این تحریم ها از منظری برای ما خوب شده زیرا واردات ورق های صنعتی که توسط شرکت فولاد اکسین تولید می شد، ممنوع شده و مصرف کنندگان به اجبار باید برای تأمین نیاز و خرید خود به سمت شرکت فولاد اکسین آمده و از ما کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

محمود پور با بیان اینکه بیش از 95 درصد مواد اولیه مصرفی ما تولید داخلی هستند، گفت: تحریم ها در حقیقت هزینه های احداث واحد فولاد سازی را برای اکسین بالا می برد و متأسفانه برخی بروکراسی های اضافه به موانعی برای فعالیت های پیش روی احداث این واحد تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های این شرکت حدود 100 میلیارد تومان است، عنوان کرد: میزان مطالبات شرکت فولاد اکسین خوزستان 150 میلیارد تومان است. در این زمینه تعهدات شرکت را طی دو سال اخیر 61 درصد کاهش دادیم و توانسته ایم طی این مدت 40 درصد مطالبات را وصول کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار