هفته ششم رقابتهای لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که دو تیم استقلال و پرسپولیس این هفته به میدان نمی‌روند اما جدال غیرمستقیم صدرنشینی جذابیت این هفته را حفظ کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 30 August 2018

به گزارش تابناک : هفته ششم از رقابتهای لیگ برتر امروز با انجام ۶ بازی پیگیری می‌شود که در این هفته ذوب آهن میزبان صدرنشین مسابقات پدیده است، سپیدرود و صنعت نفت در رشت به مصاف هم می‌روند، سپاهان در جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود، فولاد و سایپا در اهواز دیدار می‌کنند، پیکان در خانه میزبان استقلال خوزستان است و در یکی از جذاب ترین بازیهای هفته شاهد دربی تبریز بین دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی هستیم. 

* تراکتورسازی - ماشین سازی
دو تیم قدیمی تبریزی کشورمان برگزار کننده اولین بازی هفته هستند. تراکتورسازان بعد از دو سه هفته ناکامی در لیگ، دو هفته ای است که شرایط مطلوب را پیدا کرده و نشا دادند می‌توانند با ادامه این روند به صف مدعیان اضافه شوند. آنها هفته گذشته جذاب ترین بازی هفته را در اصفهان برگزار کردند و مقابل تیم مدعی سپاهان با نتیجه ۲-۲ متوقف شدند. 

مسعود شجاعی و اشکان دژآگه دو ملی پوش این تیم کم کم به شرایط آرمانی نزدیک شده و این باعث شد تا تیم تراکتورسازی هم راه بیفتد. 

ماشین سازی حریف این تیم یکی از چهار تیم حاضر در مسابقات است که هنوز پیروز نشده و اگر این اتفاق در دربی تبریز برای آنها بیفتد نخستین پیروزی ماشین سازان در لیگ هجدهم خواهد بود. 

اتفاق عجیب این دیدار انتخاب رضا مهاجری مدیر سازمان فوتبال تراکتورسازی بعنوان مربی جدید ماشین سازی است. اما گویا قرار است این قرارداد بعد از انجام بازی رسمیت پیدا کند. این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که مالک هر دوی آنها یک نفر است!

* ذوب آهن - پدیده
نتیجه این دیدار به برای سه تیم مهم است. به جز دو تیم ذوب آهن و پدیده که طرفین این بازی هستند، چشم سپاهانی ها هم به دنبال نتیجه این بازی است چرا که آنها هم می‌توانند در پایان این هفته برای نخستین بار بعد از سالها صدر جدول را به چشم ببینند.

در صورتی که ذوب آهن موفق شود در اصفهان پدیده، صدرنشین کنونی مسابقات را شکست دهند نه تنها خودشان در بالای جدول تثبیت شده و به رده سوم می رسند، بلکه می توانند همشهری خود سپاهان را به صدر جدول برسانند.

پدیده با یحیی گلمحمدی به اصفهان می‌رود و شاید این برگ برنده صدرنشین در این بازی حساس باشد. هیچ مربی در ایران به اندازه گل محمدی از ذوب آهن شناخت ندارد و برای دیدار با این تیم انگیزه ندارد. این بازی پتانسیل تبدیل شدن به زیباترین و جذاب ترین بازی هفته را دارد.

* سپیدرود - صنعت نفت
این هفته نوبت علی کریمی است که روی نیمکت مربیگری سپیدرود بنشیند و باید دید که این فرصت تا چه زمانی در اختیار او خواهد بود. چرا که تجربه نشان می‌دهد بی وفا ترین نیمکت در بین نیمکت تیم های لیگ برتری به همین تیم سپیدرود تعلق دارد. تیمی بدون پیروزی که تنها با یک امتیاز به تنهایی در قعر جدول قرار دارد.

آبادانی هم مثل سپیدرود هنوز طعم پیروزی در این فصل را نچشیده‌اند و آنها هم شرایط مناسبی در جدول ندارند. امتیازات این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است. میلاد جهانی و بهنام برزای در تیم صنعت نفت و حسین ابراهیمی در تیم سپیدرود شاخص ترین و خطرناک ترین بازیکنان دو تیم به حساب می آیند که شاید نام شان در لیست گلزنان این بازی ثبت شود.

* پارس جنوبی جم - سپاهان
سپاهان ساز و کار قهرمانی در این فصل را دارد و هر هفته برای رسیدن به صدر جدول بی تابی می‌کند. اما روی کاغذ کار این تیم برای صدرنشینی در هفته ششم ساده نیست. صدرنشینی سپاهان در گروی شکست پدیده در اصفهان مقابل ذوب آهن و پیروزی خود آنها در جم است. در صورتی که این دو اتفاق همزمان روی دهد سپاهان پس از چند سال صدر جدول را خواهد دید.

شاگردان امیر قلعه نویی در حال حاضر بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و تنها ۳ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند که امیدوارند این فاصله را در این هفته جبران کنند.

احیای سجاد شهباززاده در این تیم شاید بهترین اتفاق برای طلایی پوشان باشد و حالا بیشترین امید آنها برای گل زدن به این مهاجم کهنه کار اردبیلی است. عزت الله پورقاز هم در این فصل برای سپاهان خوب گل می زند. ساسان انصاری، مهرداد محمدی و کی‌روش استانلی هم از دیگر بازیکنان خطرناک این تیم هستند.

شرایط پارس جنوبی هم در جدول شرایط خوبی است. آنها هم ۷ امتیازی هستند و در صورت پیروزی در این بازی خانگی می توانند حتی جای پرسپولیس در رده سوم جدول را هم بگیرند. ابراهیم صالحی خطرناک ترین بازیکن این تیم است اما به جز صالحی این تیم بازیکنان تاثیر گذار دیگری هم دارد که به راحتی نمی توان از آنها گذشت. 

* فولاد - سایپا
تیم‌های ۸ و ۷ امتیازی رده‌های پنجم و هفتم جدول، دیداری حساس مقابل هم دارند و هر دو تیم که داعیه بالانشینی در جدول دارند برای پیروزی در این بازی به میدان می‌آیند. شاگردان پورموسوی در آخرین دیدارشان مقابل استقلال در تهران مساوی شدند اما سایپا با پیروزی خانگی برابر پارس جنوبی جم به این میدان می‌آید.

* پیکان - استقلال خوزستان
دو تیم در همسایگی هم با امتیازات مشابه ۶ در رده‌های ۹ و ۱۰ جدول قرار گرفته‌اند. پیروزی در این دیدار برای هر یک از این دو تیم ارزش مضاعفی دارد. 

محمد قاضی مهاجم تمام نشدنی فوتبال ایران در این فصل برای پیکان خوب گل می‌زند و می‌تواند خطری جدی برای خط دفاعی استقلال خوزستان باشد. در مقابل خوزستانی ها هم یک مهاجم خطرناک به اسم وحید خشتان دارند که در حال حاضر بهترین گلزن لیگ برتر است. 

این دیدار را می توان تقابل یکی از پر سابقه ترین مربیان لیگ برتر با یک مربی تازه وارد در لیگ برتر دانست. 

برنامه بازیهای هفته ششم به شرح زیر است؛

پنجشنبه ۸ شهریور

* تراکتورسازی تبریز – ماشین سازی – ساعت ۱۸؛  ورزشگاه یادگار امام (ره)
داور: علی صفایی کمکها: محمدرضا مدیرروستا – اسد حاج محمدی – کوپال ناظمی ناظر: محمدرضا فلاح

* ذوب آهن اصفهان – پدیده مشهد – ساعت ۱۹؛  ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور: پیام حیدری کمکها: آرمان اسعدی – حسین مرادی – شاهو اصلانی ناظر: رسول فروغی

* پارس جنوبی جم – سپاهان – ساعت ۲۰؛  ورزشگاه تختی جم
داور: سیدرضا مهدوی کمکها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – روح الله شریفی ناظر: محمدجواد تقی پور

* سپیدرود رشت – نفت آبادان - ساعت ۱۹؛  ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: امیر عرب براقی کمکها: رحیم شاهین – یوسف مغروری – علی بای ناظر: مسعود مرادی

* فولاد خوزستان – سایپا تهران – ساعت ۲۰:۱۵؛  ورزشگاه غدیر اهواز
داور: سیدمهدی سیدعلی کمکها: فرهاد مروجی – فرهاد فرهاپور – یاسر همرنگ ناظر: نادر جعفری

* پیکان تهران – استقلال خوزستان  - ساعت ۲۰:۱۵؛  ورزشگاه شهدا شهر قدس
داور: کمیل غلامی کمکها: مهدی عالیقدر – هادی طوسی – رضا عادل ناظر: رحیم رحیمی مقدم

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار