مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به بحث تخصیص اعتبارات نمی توان در خصوص زمان پایان این پروژه به خوبی نظر داد اما در صورتی که اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح به طور کامل تامین شود، ظرف دو سال آینده شاهد اتمام رینگ کمربندی اهواز خواهیم بود.
کد خبر: ۶۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 30 August 2018

 مراد مهری با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه اهواز- اصفهان اظهار کرد: از سالیان گذشته مطالعات اولیه آزادراه اهواز- ایذه – لردگان انجام گرفته است. با توجه به اینکه این آزادراه از منطقه کوهستانی سخت عبور می کند و هزینه های آن بالا است، نیاز به یک شرکت سرمایه گذار بود.

وی افزود: چندین جلسه با شرکت های سرمایه گذاری برگزار شد. در این زمینه آخرین جلسه برگزار شده با سرمایه گذاران جلسه ای با یک شرکت چینی بود.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در این زمینه قرار شد تا این شرکت چینی قطعه ایذه به سمت لردگان که طول آن حدود 120 کیلومتر است، را انجام دهد. در این راستا تفاهم نامه ای نیز بسته شده اما هنوز مقدمات کار فراهم نشده است.

مهری بیان کرد: اگر این شرکت آمادگی خود را اعلام کند، ما پیگیر مساله هستیم تا هرچه سریعتر کار در این بخش از آزاد راه اهواز – اصفهان آغاز شود.

وی ادامه داد: بحث مطالعات مسیر در حال انجام است تا نقشه های مورد نیاز کار آماده شود و در زمان آغاز عملیات اجرایی بتوان به سرعت کار را پیش برد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت کمربندی اهواز گفت: طول رینگ کامل کمربندی اهواز 85 کیلومتر است. این رینگ از سمت سه راهی صنایع فولاد تا جاده مسجدسلیمان، جاده اندیمشک و جاده حمیدیه، همچنین از سمت سه راهی صنایع فولاد به سمت جاده آبادان انجام شده است.

مهری ادامه داد: یک قطعه 25 کیلومتری از تقاطع اهواز – حمیدیه تا تقاطع جاده اهواز- آبادان در این رینگ کمربندی باقی مانده است. در این زمینه مطالعات کار انجام شده و قرار است تا در قالب دو قطعه 12 و 13 کیلومتری اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: نقشه و مشخصات کامل قطعه اول که از جاده اهواز - خرمشهر تا جاده اهواز - آبادان است آماده و به مرکز ارسال شده است تا فرآیند برگزاری مناقصه آن آغاز شود. اما قطعه دوم به دلیل اینکه در محدوده عین 2 اهواز با بحث تملک اراضی مواجه شده ایم، کار اندکی به زمان نیاز دارد و پس از حل مشکلات به زودی انجام خواهد شد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به بحث تخصیص اعتبارات نمی توان در خصوص زمان پایان این پروژه به خوبی نظر داد اما در صورتی که اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح به طور کامل تامین شود، ظرف دو سال آینده شاهد اتمام رینگ کمربندی اهواز خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار